A Forrester Research meglehetősen lehangoló számokat közölt a Vista piaci részesedéséről. Az elemzőcég szerint az Amerikai Egyesült Államok és Európa üzleti világa alig használja a Microsoft kétéves operációs rendszerét: elterjedtsége a vállalati szférában még mindig nem érte el a 10 százalékot.
A piaci részesedés ismeretében meglehetősen optimistának tűnik a Forrester, amikor azt állítja, hogy az IT szakemberek mostanában azért már komolyabban érdeklődnek a Vista iránt. Számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy 31 százalékuk állította, hogy elkezdett átállni Vistára, a végső adatokban azonban ennek még mindig nagyon kevés a jele. Könnyen lehet ugyanis, hogy az átállás csak egy próbát jelent: telepítették valamelyik gépre az operációs rendszert, tesztelik, hogy az miként képes megbirkózni az adott vállalat hardvereivel és szoftvereivel.
Bár a tanulmány azt állítja, hogy a Vista készen áll az XP szerepének átvételére, aligha lehet arra számítani, hogy az operációs rendszer komoly piaci részesedésre tesz szert. A Windows 7 ugyanis várhatóan még idén elérhető lesz a nagyvállalatok számára, kompatibilitási szempontból legalább olyan megbízható, kiforrott az új rendszer, mint a Vista, míg képességeit tekintve lényegesen jobbnak tűnik annál.
Éppen ezért kétséges, hogy melyik vállalat áldoz óriási összegeket a Vista megvásárlására és telepítésére, ha semmivel sem hosszabb tesztidőszak mellett megkaphatja ugyanannyiért a Windows 7-et is. Amelyik cég kibírta az elmúlt hét-nyolc évet az XP-vel, annak valószínűleg nem a következő pár hónapban lesz égetően sürgős a csere.