Az amerikai közlekedési minisztérium összefogott a világ hét legnagyobb autógyártójával, és megépítenék a világ legnagyobb vezeték nélküli hálózatát. Miniszámítógép kerülne minden amerikai autóba, garázsba és az utak mellé, jóformán minden kilométerkőbe. A tervek szerint 2017-re elkészülő hálózat fő feladata a közlekedési dugók elhárítása és a balesetek megelőzése lenne.
Mindenki támogatja
A Vehicle Infrastructure Integration Consortiumot az amerikai közlekedési minisztérium tíz állam közlekedési hatóságaival közösen alapította, később beszállt a BMW, a DaimlerChrysler, a Ford, a General Motors, a Honda, a Nissan és a Toyota is. A konzorcium szerint a halálos közlekedési balesetek fele megelőzhető lenne a hálózat segítségével, és elkerülhető lenne a közlekedési dugók nagy része is.
A Nagy KRESZ-testvér
A hálózatban az autókba épített, Celeron-alapú, Linuxszal felszerelt mini-pécék dolgoznak, amelyek 5,9 GHz-es rádiófrekvencián kommunikálnak egymással, és az utak mellett elhelyezett szerverekkel. A rendszer riaszt, ha közelünkben túl gyorsan haladó másik járművet, vagy aktiválódó blokkolásgátlót észlel, egyébként pedig nagyjából úgy működik, mintha egy gps-szerű globális forgalomirányítási rendszerben lenne benne a közúti forgalom összes szereplője.
Bár a hivatalos sajtóközlemények erről mélyen hallgatnak, de logikusnak tűnne, ha a rendszer alkalmas lenne a közlekedési szabályok betartásának ellenőrzésére is.
A hálózat kiépítése a tervek szerint 2008-2009 körül kezdődne el, és 2015-2017 környékén kapcsolódna be az összes amerikai jármű. A miniszámítógép prototípusa már elkészült, jelenleg a tesztelése zajlik Floridában, a Motorola tesztlaborjában.
Dubaiban már megy
Amint a TotalCar beszámolt róla, Dubaiban már tavaly elkészült egy nagyon hasonló rendszer prototípusa, ami nemcsak az útvonalunkat és az esetleges gyorshajtásainkat rögzíti, de olyan trükkökre is képes, mint a fizetős útszakaszokra ráhajtva azonnal levonni a számlánkról a megfelelő díjat, vagy baleset esetén értesíteni a rendőrséget és a mentőket.