További Szoftver cikkek
Aki Ross Annyira nem valódi |
A lappangás ideje alatt csak demószintű kisfilmeket pillanthatott meg az ember a tévé tudományos-kulturális híradóiban. Azután jött James Cameron és vele az enyhülés: a Mélység titka és a Terminátor 2.
Az igazi áttörést végül a Jurassic Park hozta meg 1993-ban. Az evolúció során azért fejlődtek ki dinoszauruszok, mert kellett valami olyan állat, amelyet viszonylag könnyű számítógépben modellezni - csak egy jobbára sima és monokróm lépegető valami kellet, semmi szőr vagy komplikált mozgás. A Jurassic Park csúcsbevételével véget ért a digitális filmszereplőkre kiszabott bünti: jött a Toy Story és a rovarok életét bemutató egész estés való világot soha nem látott filmek.
Az igaz, a való és a virtuális
|
A Final Fantasy, amely a tervek szerint idén nyáron kerül a tengerentúli mozikba, egy teljesen komputer-generált fotorealisztikus világban játszódik. A filmet, amely az azonos című japán 3D RPG játéksorozaton alapul, és amelyből harmincegymillió példány kelt el 1990 óta, a Sony nagyfokú támogatásával az ismeretlen Square Films gyártja.
Shrek Bosszút áll a meséken |
A megjelenítésnek ezen a szintjén a szerverpark húsz perc alatt rajzol meg egy filmkockát, amelynek elmentése tíz percet vesz igénybe. Négyéves gyártása során a pletykák szerint százötvenmillió dollárt égetett el a Square. A japánok filmjét már csak ezért sem érti Hollywood.
Aki Ross a Maximban |
A DreamWorks ugyanekkor szintén egy egészestés komputeranimáció bemutatására készül. Shrek című filmjük főszereplője egy tolkieni leszármazású lény, aki egy Eddy Murphy hangján beszélgető szamár oldalán pusztítja el Piroskástul és héttörpéstül az egész hagyományos mesevilágot.
A színész és digitális testvére viszont nagyon jól összeférnek a készülő Pókember moziban, amelyben az animáció fog rohangálni a számára veszélytelen felhőkarcolókon, míg talajközelben Tobey Maguire veszi át a szerep megformálásának embert és gépet próbáló feladatát.
Soraimat a mesterséges intelligencia prófétája Raymond Kurzweil szavaival zárnám: "A mesterséges színészek végül olyan valósághűek lesznek, mint a valódi emberek. A filozófiai viták majd arról szólnak, hogy vajon van-e tudatuk".