Stone élő videokapcsolaton jelentette be a Twitter terveit a New York-i Reuters Global Technology Summit nevű konferencián –írja a Reuters. Elmondta, hogy több új szolgáltatást terveznek, amelyekkel pénzt láthatnának a Twitterből, de ezek nem fogják érzékenyen érinteni a felhasználók többségét. Vagyis továbbra sem lesz fizetős a Twitter használata, a júzereknek továbbra sem kell megbarátkozniuk hirdetésekkel.
Az alapító úgy fogalmazott, hogy nem akarják reklámokkal bosszantani a felhasználókat, és az online hirdetések egyelőre nem is érdeklik őket. A Twitternek nincsenek hirdetésszervezői, és a közeljövőben nem is tervezik, hogy a San Franciscó-i székhelyű vállalkozáshoz felvesznek ilyen személyzetet.
A bejelentett fizetős szolgáltatások azokat a felhasználókat célozzák meg, akik munkájukhoz is használják a Twitter. A kiegészítő fizetős alkalmazásokat elsősorban elemzőknek szánják, illetve mobiltelefon-forgalmazóknak és más kommunikációs cégeknek, amik valamilyen módon össze akarják kötni üzenetküldő szolgáltatásukat a 140 karakteres üzenetek kezelésére építő Twitterrel. Stone szerint már év végén bemutatkozhatnak az első ilyen alkalmazások.
A kétéves Twitter népszerűsége az utóbbi hónapokban látványosan megugrott: áprilisban 83 százalékkal több látogatója volt az oldalnak, mint az előző hónapban – ez 17 millió látogatót jelent. A Twitter jelenleg nagyjából 40 alkalmazottnak ad munkát, de a vállalkozás vezetői a tervek szerint év végére megduplázzák ezt a létszámot. A Twitterért múlt év végén félmilliárd dollárt ajánlott a Facebook, de Stone-ék nemet mondtak az ajánlatra. A Google is élénken érdeklődik a mikroblog-szolgáltató iránt.