További Üzlet cikkek
Tavalyi cikksorozatunkban sok száz olvasónk segítségével lerántottuk a leplet a mobilcégekről és az internetszolgáltatókról, és örömmel néztünk, hogy – még ha nem is túl gyakran – időnként a hatóságok is keményen odavágtak a cégeknek. Szabályozták a külföldi telefonálás díjait, megbüntették a kamuzókat, és felszólaltak az egyoldalú hűségnyilatkozatok ellen.
Reméljük, hogy az érintett vállalatok végre összeszedték magukat, és abban is bízunk, hogy a felhasználók gyakrabban jelentik a hibákat a szolgáltatónak vagy hírközlési hatóságnak. Ugyanakkor tartunk tőle, hogy a helyzet nem sokkal jobb, mint egy évvel ezelőtt. Már csak azért sem, mert új technológiák jelentek meg, mint például a mobilinternet és az internet alapú tévé, az IPTV, amelyekben szintén rengeteg a hibalehetőség.
Szeretnénk kideríteni, hogy Magyarországon mi okozza a legtöbb gondot, a telefonszolgáltatás, a televíziós műsorszórás, vagy netán az internetszolgáltatás? Írjon emailt, ha a VoIP, a mobilinternet, a tévészolgáltatás, a telefon, a kábeles vagy az adsl-alapú internet nem úgy megy, ahogyan a szerződés szerint mennie kéne.
Ide küldjön emailt, ha gondja van a szolgáltatással!
Adáshiba
Szűkebb környezetünkben is elég sok hibát találtunk, a fibernetes kábeltévén például előfordul, hogy hosszú másodperceken át állóképet bámulok, és csak a hang szól rendesen. Persze mindig a kedvenc tévésorozatom közben fagynak le a képkockák. Másnak a UPC ügyfélszolgálatával gyűlt meg a baja. Panaszosunk szerződéskötés előtt külön kikötötte, csak akkor ír alá hűségnyilatkozatot, ha mindent átvihet az új lakásába, ahová hamarosan beköltözik. Aláírt, és persze kiderült, hogy nem lehet átvinni mindent. Nagy nehezen megoldódott az ügy, de az ügyfélszolgálat elvesztette a fonalat, és néha rácsörögnek, hogy megpróbálják elintézni, amit már rég nem kell.
Súlyosabb problémákról számolt be sorazatfüggő kollégánk, a DigiTv műsorújságja délután négykor a reggel nyolcas adást írja ki, a kép kockásodik, esőben nem lehet tévét nézni, a TV2 adása teljesen véletlenszerűen szétesik, "csak színes baszok vannak a képernyőn, nem lehet látni semmit, a hang recsegéssel vegyített halálhörgéásre hajaz".
Behajtók
Néhány mobiltársaságnál a számlalevéllel vannak gondok, egyes cégek pedig saját kapzsiságukat az ügyfél érdeke elé helyezve nem szólnak arról, hogy más díjcsomagba lépve olcsóbban többet lehetne letölteni. Persze akkor is kiállítják a számlát a 8 megabites elérésről, amikor a vonalon csupán 2 megabit jön át másodpercenként. Persze a pénzbeszedés sem a távközlő cégek erőssége, ha nem tudják levonni az összeget a folyószámláról, rögtön sárga csekket küldenek, ahelyett, hogy egy hét múlva újra megpróbálnák.