Felmérések szerint a fiatalkorúak és a fiatal felnőttek fokozott mértékben hozzájárulnak az elektronikus kereskedelem (e-commerce) terjedéséhez. Az USA-ban öt év múlva 4,9 milliárd dollárt költenek majd a gyerekek és tinédzserek az interneten - állapította meg elemzésében a Jupiter Communications nevű amerikai piackutató cég. Európában hasonló tendenciák várhatók.
A 13 és 19 év közötti amerikai tinédzserek 15 százaléka már ma is vásárol fogyasztási cikkeket a világhálón keresztül. Ellentmondás lehetne, de még a hagyományos kiskereskedelem is profitál a fiatalok nyitottságából. A fiatalok 49 százaléka ugyanis először az interneten tájékozódik, majd elmegy a boltba megvenni a kinézett terméket.
A Jupiter Communications elemzése szerint 2002-ben a világ tinédzserei összesen 1,2 milliárd dollárt költenek majd el online. A Young & Rubicam tanulmánya szerint Európában a fiatalkorúak elektronikus bevásárlásainak akadálya az online fizetés hagyományos rituáléja, a kártyaszám bepötyögése. A marketingkutató cég úgy ítéli meg, hogy csak kevés európai fiatal rendelkezik saját hitelkártyával.
A karácsonyi áruházi rohamra megoldás lehet az online vásárlás |
Ezért jelentkezik egy sor vállalat az online fizetési módok újabb és újabb változataival, amelyek az újdonságokra nyitott fiatal vásárlóközönséget célozzák meg. A brit Rools például partnerbankok és e-commerce szolgáltatók valóságos hálóját építette ki, hogy lehetségessé váljon a világhálón való vásárlás a hitelkártya használatának nyűgje nélkül.