További Üzlet cikkek
Annak ellenére, hogy sokan igen szkeptikusan tekintenek erre az újabb kitűzött célra (maga az Expo-kormánybiztos is elismerte, hogy illúzió a tervezett 40 millió látogatóval számolni), Bergmann szerint a marketing eszközeivel fel lehet tornászni a látogatottságot. Mintegy 5,1 millió eurót (1,3 milliárd forintot) pumpálnak pótlólagosan a reklámokba, hogy ezúton megszólíthassák a szélesebb közönséget.
Az alsószász SPD korábban amellett szállt síkra, hogy a fenyegető milliárdos ráfizetésben más országrészek is vállaljanak részt. A tartományok azonban más véleményen vannak, hiszen ők csak a német pavilont fenntartó társaságnak a tagjai. Ott pedig nincsen deficit. Alsószászország és a szövetségi kormány viszont résztulajdonosai a ráfizetéses Expo 2000 GmbH-nak, a világkiállítást szervező cégnek. Ebből a tényből a kívül maradt tartományok szerint egyenesen következik, hogy a veszteségekért kinek kell jótállnia.
"Gerhard Schröder kancellár és Sigmar Gabriel, Alsószászország miniszterelnöke nem tétovázott, amikor a siker fényében kellett fürdeni. Most aztán viseljék a ráfizetést is" - hangsúlyozta Baden-Württemberg tartomány egyik szóvivője.
A látogatói érdeklődés elmaradása miatt a kiállítási területen alkalmazottak közül egyre többen veszítik el a munkahelyüket. Lapértesülések szerint az Expo 2000 megnyitása óta egyedül az idénymunkát szervező Adecco kereken 2300 munkatársának kényszerült felmondani. Ezen felül más cégek további 300 alkalmazottat bocsájtottak el.
Az Expo szervezői eközben elismerték, hogy hibák történtek a világkiállítás előkészítése és lebonyolítása során. "Elmulasztottuk az Expót nemzeti projektté tenni" - jelentette ki az Expo társaság szóvivője, Wiebke Bruhns.
Bezár az első pavilon
A várt napi 30 ezer helyett csak 3000 látogató fordult meg a világkiállítás ZERI-t (Zero-Emission-Recycling-Initiative, nemzetközi újrahasznosítást népszerűsítő kezdeményezés) pavilonjában. A Bild-Zeitung értesülései szerint a pénzszűke miatt végül bezár a ZERI-pavilon. Az Expo-társaság vezérigazgatója, Hans-Dieter Zeissner a lapnak nyilatkozva kifejtette: "A pénz már csak 10 napra elegendő." A pavilon a könyvek, videók, biokenyér és kávé eladásából várt forgalomnak csupán 15 százalékát tudta teljesíteni.
Virtuális Miss Expo választás
A PR javítása érdekében az illetékesek több frontot nyitottak. Az egyik leglátványosabb a "Miss Expo" választás oldala. Itt a nemzeti pavilonok hostessei közül választhatnak az internetes látogatók. A szavazatukat leadóknak esélyük van, hogy belépőjegyet nyerhetnek. Jelenleg a paraguayi Lucia Sapena Bibolini (20 éves) vezet. Minden hónapban megválasztják a hónap legszebb hostessét, majd a rendezvény végére, októberben megválasztják a Miss Expót. A hostessek bemutatásán túl az oldal érdekes információkkal szolgál a nemzeti pavilonokról, ahol a hölgyek dolgoznak. "A világkiállítást az eddigi internetes jelentéténél szórakoztatóbb és vonzóbb formában szeretnénk bemutatni" - mondta Steffen Heisterberg, az oldalt fenntartó hannoveri székhelyű Internet-Comedy főszerkesztője.