Tavaly októberben szellőztette meg a hírt az Invitel, miszerint előrehaladott tárgyalásokat folytat az egyik mobilszolgáltatóval, a megállapodás azonban csak most született meg. Ennek értelmében a második legnagyobb magyar vezetékes távközlési cég a szolgáltatási területén a Vodafone termékeit is értékesíti.
A Vodafone azt reméli, hogy az együttműködéssel megerősítheti piaci jelenlétét, az Invitel meg azt reméli, hogy ügyfelei szorosabban kötődnek majd hozzá, hiszen a mobil előfizetést is az üzleteiben szerezhetik meg. Persze a vodás csomagok értékesítése után jutalékot is kap az Invitel. Megkérdeztük az Invitel sajtókommunikációs osztályát, hogy várhatók-e új, közös díjcsomagok, és hogy kölcsönös lesz-e az értékesítési együttműködés, de egyelőre nem kaptunk választ, tehát nem lehet biztosan tudni, hogy lesz-e a konkurens T-Mobile és T-Com Oda-Vissza díjcsomagjához hasonló megoldásuk.
Nagy érdeklődők
Érdekes fényt vet a két cég összefogására a Dow Jones hírügynökség két héttel ezelőtt nyilvánosságra hozott híre, amely szerint a Magyar Telekom ajánlatot tett az Invitelre, a Dow Jones azonban már 2005 júliusában is azt állította, hogy az Invitelt megpróbálja felvásárolni a Magyar Telekom.
Elemzők szerint az Invitel piaci értéke körülbelül ötszázmillió euró, az adók és egyéb levonások utáni EBITDA eredmény hatszorosával számolva. Az Invitel 2005-ben 82,4 millió eurós EBITDA eredményt ért el. Mint azt korábban megírtuk, sem az Invitel értékesítése, sem a Magyar Telekom érdeklődése nem lenne meglepő, mert az Invitel nehezen tud újabb üzleti területeket találni, profitnövekedést legfeljebb takarékoskodással tudna elérni, és most olyan a hangulat a piacon, hogy könnyen el lehetne adni a társaságot. Az akvizíció ráadásul passzolna a Magyar Telekom terjeszkedési politikájába. Az értesülést egyelőre sem a Telekom, sem az Invitel nem kommentálta.