![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
![]() |
Tanácstalan dolgozók a Rover gyár előtt
Megszabadultak tőlük |
A BMW ugyanakkor rendkívül sikeres saját modelljeire koncentrálhat a jövőben. A BMW a Bloomberg hírügynökség elemzői szerint a világ legjobb és legnyereségesebb gépkocsimárkái közé tartozik. A müncheni céget, amely Németország harmadik legnagyobb autógyára, a Quandt család ellenőrzi. A német vállalat számára nehézséget okozott volna, ha a Land Rovert megtartja - állította Joachim Milberg, a BMW vezérigazgatója -, miután saját márkaneve alatt gyártott X-5-ös modellje gyakorlatilag a Land Roverek versenytársaként szerepel a világpiacon.
A BMW-Ford megállapodás csak egy nappal azután történt, hogy a müncheni cég megszabadult a veszteségesen működő angliai Rover-részlegétől. A Rovert az Alchemy Partners nevű brit kockázati tőkebefektető társaság vásárolta meg - nyilvánosságra nem hozott áron. A BMW 1994-ben vette meg a British Aerospace cégtől a Rovert, és azóta hatmilliárd dollárt költött a vállalatra, ám nem sikerült rentábilissá tennie. Az utolsó évet például 750 millió fontos veszteséggel zárta a Rover, ami megpecsételte a brit részleg sorsát.