Ezt csak úgy érhetik el, ha a második fél évben további számottevő árcsökkentést hajtanak végre - állítják az iSupply elemzői. Az LCD-tévék közül főleg az 51 centimétereseket keresik a vevők az Euronics műszaki áruházlánc üzleteiben - számolt be a tapasztalatokról Kiss Zoltán, a társaság beszerzője. Ebben nagy szerepet játszik, hogy a múlt év végéhez képest átlagosan 40-50 ezer forinttal, 100-130 ezerre csökkent az ilyen tévék ára. A nagyobb méretű folyadékkristályos készülékek iránt egyelőre minimális az érdeklődés, annak ellenére, hogy azok ára is számottevően csökkent az elmúlt fél évben - mondta el Kiss Zoltán.
Egyre többen keresik ugyanakkor a nagyméretű, 107 centiméteres plazmatévéket, amelyekből az első hat hónapban közel tízszer annyit értékesítettek az Euronicsnál, mint egy éve. Ez főként annak köszönhető, hogy az ilyen méretű, márkás készülékek ára a 2004. év végi 600-700 ezerről júniusra 450 ezer forint körüli szintre csökkent az üzletlánc boltjaiban. A hasonló nagyságú LCD-televíziók ugyanakkor jelenleg még közel egymillió forintba kerülnek - tette hozzá az Euronics munkatársa. Az LCD tévék és a plazmatévék elsősorban technológiájukban különböznek egymástól, és abban hogy az előbbit kisebb, utóbbit pedig nagyobb méretben gazdaságos előállítani.
A legtöbb laposképernyős tévét Európában veszik, az összeeladás 41 százalékát értékesítik itt. A piacon a Sharp adja el a legtöbb tévét, minden ötödik eladott készüléket a japán cég gyártja.