További Üzlet cikkek
Egyre olcsóbb
A szakértő szerint tavaly az osztrák iparban az éves vezetékes telefonálási költségek munkatársanként átlagosan 312 eurót tettek ki. Ez a 2000-ben regisztrált értékhez képest 19 százalékos csökkenést jelent. Ezzel együtt 1999 óta a vezetékes telefóniában átlagosan 38 százalékos megtakarítás mutatható ki.
A fenti fejleményekkel párhuzamosan az ipari ügyfelek egyre kevésbé hajlanak a szolgáltatóváltásra. Míg 2000-ben a vállalatoknak még csaknem harmadánál felmerült az átvonulás ötlete más szolgáltatóhoz, tavaly csak 15 százalékuk mérlegelte ugyanezt.
Az alternatívok gyorsabbak
A megkérdezett ipari szereplők véleménye szerint a Telekom Austria a rendelkezésre állás és a beszédhang minősége terén továbbra is megelőzi az alternatív konkurenciát. Az átlátható elszámolás, az ár-érték arány, a kínálati és tanácsadási szolgáltatások, a gyors kiépítés illetve a munkatársak barátságossága terén azonban a független szolgáltatókat jobbnak ítélték.
A legtöbb átpártoló vállalati ügyfél Serentchy adatai szerint az UTA-nál jelent meg, így most a 2000 óta megszerzett 4 százalékkal a távközlési piac 34 százaléka felett rendelkezik. Az összes alternatív telefonáló 17 százaléka a tele.ring-nél van, 12 százalék az European Telecomnál, 9 százalék a CyberTron-nál és hét százalék a Tele2-nél.
Az internet szolgáltatók között az UTA a Netway-jel történt fúzió óta 21 százalékos piaci részesedést birtokol, és messze megelőzi a Telekom Austria alá tartozó A-Online-t (15 százalék, 2000 óta 4 százalékpontos visszaesés), a KPNQwest-et (14 százalék, egy százalékpont javulás) és a Nextra-t (5 százalék, egy év alatt 3 százalékpont csökkenés).
A mobilpiacon is az óriás vezet
Az osztrák mobilpiacon ugyanebben az ügyfélkörben a Telekom Austria leányvállalata, a Mobilkom a legfontosabb szolgáltató. Az egy év alatt elszenvedett 10 százalékos csökkenés ellenére az ügyfelek 70 százalékát tudhatja magáénak. A megkérdezett ügyfelek a vezető mobilszolgáltató erényeként említették a termékminőséget: a hálózati lefedettséget, a beszédminőséget és a hálózat stabilitását.
Az ügyfelek szempontjából az alternatív mobiltelefon szolgáltatók mellett szintén az átlátható elszámolási rendszer, az ár-érték arány, a tanácsadási készség, a gyorsaság és a barátságos hangvétel szólt. A max.mobil 2001-re 15-ről 17 százalékra tudta növeli a részesedését. Az One az utóbbi egy év alatt 10 százalékra duplázta a rá eső piaci szeletet, a frissen indult tele.ring pedig kereken egy év alatt három százalékot ért el.