Kárpáti Márk megkérte vezetékes telefonszolgáltatóját, a Magyar Telekomot, hogy kapcsolja ki nála a telefonszolgáltatást, de a vonalat továbbra is működtesse, mert az internetelérését szeretné fenntartani. A Telekom ügyfélszolgálata erre azt válaszolta, hogy technikailag nem lehet leválasztani egy adsl-csatlakozást a telefonvonalat kiszolgáló központról, ezért vagy mindent kikötnek, vagy minden marad. A levelezés folytatódott, Kárpáti Márkot még két ügyfélszolgálatos tájékoztatta arról, hogy működő telefonvonal nélkül nincs adsl. Csakhogy közben megérkezett hozzá a Nemzeti Hírközlési Hatóság szakértői véleménye is, miszerint műszakilag megoldható a telefonszolgáltatás és az internetszolgáltatás szétválasztása.
Az ellentmondást Kárpáti Márk a bíróságon kívánta tisztázni, azaz beperelte a Magyar Telekomot. Szerinte álláspontja igen könnyen alátámasztható az elektronikus hírközlési törvény (eht) és a Magyar Telekom általános szerződési feltételei (aszf) segítségével. A felperes egyik érve, hogy az adsl vásárlásához előfizetői hozzáférési ponttal kell rendelkezni, és amikor vezetékes vonalat vásárolunk, akkor ennek a kiépítéséért fizetünk - általában több tízezer forintot. Ha ez a végpont megvan, akkor azon különféle hálózati szolgáltatásokat lehet használni, például telefonszolgáltatást vagy internetszolgáltatást.
Mi mennyi?
Természetesen a vonal nem ingyenes, minden hónapban meg kell fizetni a vonal karbantartásának és üzemeltetésének a díját. A Magyar Telekom aszf-je erről azt írja, hogy az előfizető köteles a szolgáltatás rendelkezésre állásáért - forgalomtól nem függő - havi előfizetési díjat fizetni. Kérdéses azonban, hogy milyen havidíjat, ugyanis a Magyar Telekomnál több díjcsomag van. A Felező díjcsomag 3210 forint, a Favorit plusz azonban 4790 forint havonta. Kárpáti Márk érvelése szerint mindegyik előfizetői hozzáférési pont pontosan ugyanolyan, ezért ha a havidíjat valóban csakis az előfizetői hozzáférési pont fenntartásáért fizetnénk, akkor nem lehetnének árbeli különbségek.
A Magyar Telekomtól jelenleg nem lehet csupasz vonalat venni, mert a vonalhoz mindenképpen hozzácsapnak még egy terméket, a telefonszolgáltatást is. Viszont akinek ez nem tetszik, átviheti a telefonvonalát más céghez. A kisebb távközlési riválisoknál - például a Pantelnél vagy a GTS Datanetnél - lehet olyan vonalat venni, amelyen vagy egyáltalán nem szükséges telefonszolgáltatásra előfizetni, vagy ez a szolgáltatás ingyen jár az adsl-előfizetés mellé.
Kárpáti Márk nyerő helyzetben érzi magát, mert állítása szerint a tárgyaláson a Magyar Telekom részéről elhangzottak az is az ő álláspontját támasztják alá. A Magyar Telekom folyamatban lévő ügyeiről nem nyilatkozik.