Tavaly nyárig optimizmus, illetve szakmai és pénzügyi akvizíciók jellemezték a piacot, de azóta a gazdasági lassulásról, esetleges recesszióról szóró hírek negatív hangulatot eredményeztek. A Microsoft felvásárlási ajánlata üzenet a piacnak, és az ügylet visszahozhatja az optimizmust, mondta lapunknak Szabó Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt elemzője.
Mint az megírtuk, a Microsoft egy évvel ezelőtt is megkörnyékezte a Yahoo-t, Szabó Gábor szerint a Microsoft valószínűleg szándékosan várt a felvásárlással, ez volt a stratégiája. A Yahoo az utóbbi időben nem szerepelt fényesen, a társaságnál a növekedés lelassult, ami miatt inkább költségracionalizálásokkal, kiszervezéssel próbálta javítani helyzetét. Az online hirdetései piacon a Google és a Yahoo után a harmadik helyezett Microsoft saját erőből nem tudott tovább növekedni, ezért kézenfekvő megoldás volt a rivális akvirálása.
A Microsoft ajánlata szokatlan, ilyen hatalmas cég felvásárlásakor ritka az ennyire magas prémium, igaz a Microsoft valószínűleg belekalkulálta az árba a korábbi visszautasítást, illetve hogy a Yahoo árfolyama lokális mélypontra került. (Mint az megírtuk, a Microsoft a Yahoo árfolyamánál 62 százalékkal többet ajánlott a részvényekért.) Kisebb cégek felvásárlásakor azonban ennél nagyobb prémiumok is előfordultak már, a Microsoft például az Aquantive tavalyi felvásárlásakor a részvényárfolyamánál 80 százalékkal magasabb ajánlatot tett.
A szoftveróriás egyébként körülbelül 20 milliárd dollár készpénzt tud mozgósítani, tehát a Yahoo 44,6 milliárd dolláros vételi árának nagyjából a felét szinte azonnal ki tudná fizetni, a maradékot rendezné részvényekkel.