Kétmillió felhasználót veszített a Snapchat
A Snapchat anyavállalata, a Snap Inc. közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését. Eszerint a felhasználóbázis tovább zsugorodott: mintegy kétmillió felhasználót veszítettek.
- Az alkalmazást mindennap használók száma 1 százalékkal csökkent: 188 millióról 186 millióra. A felhasználók száma éves szinten ugyanakkor 5 százalékkal növekszik.
- A negyedéves bevétel 298 millió dollár volt, valamivel több, mint a Wall Street által várt 283 millió dollár. A cég vesztesége 325 millió dollár volt, szemben a második negyedévben mért 353 millióval – vagyis sikerült csökkenteniük a kiadásokat.
- A részvényárfolyam mélypontra zuhant; 6,46 dollárra, holott a tőzsdei bevezetés idején még 24 dollárért adtak egy Snapchat-részvényt. A hír hallatára a részvényárfolyam 8 százalékot erősödött – a jelentés közzététele után az árfolyam 7,57 dollárra kapaszkodott föl –, de a tőzsde zárása után 9,3 százalékkal zuhant ez ismét visszaesett, 6,31 dollárra.
A potenciális befektetőket az is elijesztheti, hogy a Snapchat részvényárfolyama a felhasználók elvesztése miatt tovább csökkenhet.
A témával foglalkozó közleményben Evan Spiegel, a Snapchat vezérigazgatója azt mondta, hogy bár elképesztő növekedést értek el a legfontosabb, 13-34 éves korosztályban, még mindig milliárdok vannak Európában és az Egyesült Államokban, akik nem használják a Snapchatet. A kétmillió elveszített felhasználót Spiegel annak a számlájára írja, hogy az alkalmazás androidos kiadása közel sem olyan megbízható, mint az iOS-re készült verzió.
Spiegel látványosan kerülte annak az említését, hogy az alkalmazást hányan használják havonta az Egyesült Államokban és Kanadában. A Snap korábbi nyilatkozata szerint a múlt negyedévben több mint 100 millióan használták havonta a Snapchatet, és ez a szám még mindig aktuális.