Ilyen tengeralattjárót még nem látott a világ
További Tech-Tudomány cikkek
- Rengeteg új Nazca-vonalat talált a mesterséges intelligencia
- Senki sem fog örülni az Apple karácsonyi ajándékának, emelkedik egy népszerű szolgáltatás ára
- Az ürülék és hányás lehet a dinoszauruszok egyik titkának kulcsa
- Ha ezt meglépi az Apple, szinte azonnali bukásra számíthatnak
- Kínai hajó szabotálhatta a balti-tengeri távközlési kábeleket
A párizsi Euronaval kiállításon bemutatott SMX 31 büszkén megy szembe a tengeralattjáró-tervezés eddig ismert alapszabályaival.
A hajótest formáját a hosszúszárnyú bálna alakja ihlette. A tengeralattjáró kettős burkolatának külső részét hatszögű mintázat borítja: ez tartalmazza az összes szenzort, ami a tájékozódáshoz szükséges. A belső belső burkolat kevésbé okos, viszont jóval strapabíróbb. A kettős burkolat lehetővé teszi, hogy a jármű 800 láb (243 méter) mélységbe is lemerülhessen. Az emelkedéshez és a süllyedéshez használt merülőtartályok visszahúzhatók a hajótestbe, a peremes hajtóművet (rim-driven thruster) pedig lítium-ion akkumulátor működteti, nem atomreaktor vagy dízelmotor.
A tengeralattjáró anyahajóként is funkcionálhat: több önjáró vízi járművet bocsáthat ki a hajótest hátsó részéből. Legalább 46 torpedót és rakétát szállíthat, többek közt F21 Artémis nehézsúlyú torpedókat, illetve SCALP robotrepülőgépeket, amiket a NATO a szíriai légicsapásoknál vetett be. Függőleges indításra alkalmas rakétasilói és horizontálisan rögzített kilövőcsövei is vannak.
Ilyen széleskörű funkciók és ilyen fegyverarzenál mellett meghökkentő, hogy az Electric viszonylag kicsi: 70 méter hosszú, és 3400 tonna a vízkiszorítása. Egyszerre 30-45 napot tölthet a tengeren, 20 csomós (37 kilométer/óra) sebességgel haladva. Ennek az a trükkje, hogy a járművet 15 fős legénység működtetheti, holott a hasonló méretű hajókon általában több mint hatvanan vannak.
(Borítókép: Covert Shores)