Újra van magyar csuklós autóbusz
További Tech-Tudomány cikkek
Új magyar fejlesztésű és gyártású csuklós autóbuszt mutatott be a Kravtex-Kühne Csoport a Budapesten megrendezett Autóbusz Szakértői Tanácskozáson. A győri-mosonmagyaróvári cég közel két év alatt kizárólag saját forrás felhasználásával fejlesztette ki az új típust.
A Credobus Econell 18 Next komoly figyelemre számíthat, hiszen világszinten is ez az egyetlen 19,5 collos kerékrendszerű csuklós busz, ami nagymértékű tömegcsökkentést tett lehetővé. Saját tömege a megszokott 17–18 helyett mindössze 14 tonna. A 3 tonnával alacsonyabb saját tömeg miatt az új jármű
kategóriájának legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos széndioxid-kibocsátású dízelbusza.
És még egy meglepő adat: utastere 25 százalékkal nagyobb befogadóképességű a hagyományos csuklósokhoz képest.
A jármű integrált fedélzeti elektronikus rendszeréhez a magyar buszgyártásban elsőként alkalmazott szolgáltatások kapcsolódnak. Ilyen
- a virtuális műszerfal,
- az elektronikus rögzítőfék,
- az eső- és fényérzékelő.
Az utasok kényelmét és biztonságát USB-töltők, ultraszéles utasinformációs monitorok, LED-es világítás és antivirális klíma szolgálja, amely csökkenti a koronavírussal való megfertőződés kockázatát.
Magyarországon évente legalább 150-200 új csuklós autóbusz forgalomba helyezésével biztosítható a közforgalmú járműállomány folyamatos megújulása. Miután évekkel ezelőtt megszűnt ennek a termékkategóriának a hazai sorozatgyártása, a belföldi igények csak import buszokkal voltak kielégíthetők. Az Econell 18 Next megjelenése csökkenti az ország import-kitettségét.
A Credobusnál évente mintegy 300 autóbusz készül. A cégcsoport elsősorban az új típusra alapozva több mint 20 ezer négyzetméteresre bővíti mosonmagyaróvári gyártócsarnokát, ahol jövőre megkezdődhet a csuklósok szériagyártása. A 2 milliárd forint összértékű beruházáshoz a kormány a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében mintegy 470 millió forint támogatást nyújtott. A létrejövő üzem az egyik legnagyobb lesz a kelet-közép európai régióban. Az új gyártóhellyel az autóbuszgyártó kapacitása 2022-től évi ezer darabra növekszik.