A Nintendót is utolérte a csiphiány, akár hiánycikk is lehet karácsonykor a játékkonzol
Utolérte a csiphiány a Nintendót is. A japán videojátékgyártó vállalat profitja ugyanis 19 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól a szeptemberben lezárt üzleti félévben – írja a Világgazdaság. Mindezt annak ellenére, hogy a pandémia miatt sokan maradtak otthon a fogyasztók közül, és igyekeztek elütni szabadidejüket a cég által gyártott termékekkel.
Elemzők korábban ennél kisebb, 14 százalékos visszaesést prognosztizáltak. A kiotói vállalat forgalma viszont ötödével, 5,5 milliárd dollárra csökkent, emellett 1,5 milliárd dollár jen nyereséget könyvelhetett el.
A vártnál jóval gyengébb eredmények mellett a rajongók és a részvényesek a kilátások miatt is aggódhatnak, hiszen a globális csiphiány a Nintendót sem kíméli: az otthoni és hordozható konzolként egyaránt használható Switch-ből például csak 24 millió darabot értékesíthet a cég az idei üzleti évben, ami a tervezett mennyiségnél másfél millióval kevesebb.
A helyzet karácsonyra sem oldódhat meg. Értékesítés szempontjából az év végi ünnepi időszak mindig kulcsfontosságú, ráadásul a vállalat eladása az első félévben harmadával kevesebb, 8,3 millió dollár volt, és várhatóan nem tudja majd kielégíteni a megugró keresletet.
A korábban tervezettnél magasabb szoftvereladások ugyanakkor kompenzálhatják az alkatrészhiány hatásait. A Nintendo emiatt nem módosította az árbevételre vonatkozó várakozásokat.