Több beleszólást engedhet a hírfolyamunkba a Facebook
A Facebook új megoldásokat tesztel arra, hogy a felhasználók számára több kontrollt adjon annak beállítására, hogy mit szeretnének látni a hírfolyamjukban – írja közleményében a platform anyacége, a Meta. Ennek részeként az emberek növelhetik vagy csökkenthetik a tartalom mennyiségét, amit az ismerőseiktől, családjuktól és a különféle csoportoktól kapnak. Az információk témaköreit is jobban lehet majd szűkíteni.
Az új módszert egyelőre világszerte felhasználók kisebb csoportjain tesztelik.
A hirdetők számára a cég lehetővé fogja tenni, hogy választásuk szerint bizonyos témaköröknél kisebb eséllyel jelenjen meg a hirdetésük. Ez egyelőre csak az angol nyelvű oldalaknál lesz elérhető.
Három ilyen kategóriát lehet majd megjelölni:
- hírek és politika,
- tragédiák és konfliktusok,
- vitatott társadalmi kérdések.
Az applikációk felhasználóinak is lehetőségük lesz arra, hogy megválasszák, milyen hirdetések jelenjenek meg náluk.
Legutóbb októberben volt változtatás az algoritmusban, az akkori bejelentés szerint a felhasználók azóta 75 országban kevesebb politikát látnak a közösségi oldalon, a szexualizált tartalmat megosztók és a zaklatók pedig szigorúbb büntetés elé nézhetnek.