A amerikai autósokat nem hatotta meg a benzinárrobbanás
További Tech-Tudomány cikkek
- Ezer évig a lábuk alatt volt, most eladó a Tízparancsolat legrégebbi ismert kőtáblája
- Nem jól tudtuk, mennyi szén-dioxidot nyelnek el a tengerek
- Még a babáknál is gyorsabban tanulnak szavakat a macskák
- A műanyagoknál is pusztítóbbak lehetnek az őket váltó bioanyagok
- Az ízlelőbimbó nem minden: kiderült, hogy valójában mitől érzünk finomnak egy ételt
A St. Louis-i Federal Reserve Bank adatai szerint az amerikai autósok 753 milliárd mérföldet (1200 milliárd kilométert) tettek meg márciusig az utakon. Ez a legmagasabb első negyedéves érték azóta, hogy a szövetségi hatóságok 1970-ben elkezdték nyomon követni a közlekedési adatokat − írta meg a Scientific American.
A megnövekedett autóforgalom hozzájárult az Egyesült Államok szén-dioxid-kibocsátásának folyamatban lévő emelkedéséhez, amely 2021-ben 6,2 százalékkal nőtt a világjárvány okozta 2020-as zuhanást követően.
A Carbon Monitor akadémiai kibocsátáskövető szervezet becslései szerint az Egyesült Államok szén-dioxid-kibocsátása 52 millió tonnával nőtt 2022 első három hónapjában az előző év azonos időszakához képest, így a negyedév teljes amerikai kibocsátása 1,3 milliárd tonnára emelkedett.
Az, hogy az árak emelkednek, még nem jelenti azt, hogy a fogyasztók változtatnak a szokásaikon. Vagy nem annyira árérzékenyek az emberek, mint korábban, vagy még nem érte el az ingerküszöbüket az áremelkedés
− mondta el John Larsen, a Rhodium Group gazdasági tanácsadó cég partnere.
Egyre több elektromos autót vesznek az amerikaiak, de ez még mindig nem elég
Elemzők szerint az egyik legnagyobb kérdés az, hogy a tartósan magas árak változáshoz vezetnek-e a fogyasztók magatartásában, és az amerikaiak kevesebbet fognak autózni, vagy más közlekedési módokra, például elektromos járművekre váltanak.
Az amerikaiak már most is rekordszámban vásárolnak elektromos járműveket. A Cox Automotive szerint az első negyedévben az elektromos járművek eladása éves szinten 76 százalékkal nőtt. A növekedés különösen figyelemre méltó, mivel a negyedévben a teljes járműeladások 15 százalékos visszaesést mutattak.
Ennek ellenére egyelőre az elektromos autók kereskedelme az Egyesült Államok autópiacának csupán kis részét képviseli. Az amerikaiak majdnem annyi Ford F-sorozatú pickupot (140 000 darabot) vásároltak, mint elektromos autót (173 000 darabot). Eközben az első negyedévben az összes SUV-eladás csaknem 1,8 millió volt, míg a teherautó-eladások körülbelül 649 000 darabot tettek ki.
(Borítókép: George Rose/Getty Images)