Óriási változás előtt áll a légi közlekedés
Az AE 2100 kódjelű motor átalakított változatával elvégzett földi teszt során szél- és árapály-energiával előállított zöld hidrogént használtak – jelentette be a vállalat.
A Rolls-Royce és partnere, az easyJet be akarja bizonyítani, hogy a hidrogén biztonságosan és hatékonyan képes energiát szolgáltatni a polgári repülőgép-hajtóművek számára.
A hidrogén egyike azon technológiáknak, amelyek segíthetnek a légi közlekedési ágazatnak elérni azt a célját, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon – emlékeztet a Reuters.
A repülőgépgyártó Airbus a francia–amerikai CFM International hajtóműgyártóval dolgozik együtt a hidrogénhajtási technológia kifejlesztésén.
A NASA is áttörést ért el
Korábban a NASA arról számolt be, hogy egy új típusú, nagy teljesítményű akkumulátort fejlesztett, amelyet a kutatók szerint teljesen elektromos repülőgépek meghajtására lehetne használni.
Az amerikai űrügynökség a szilárdtest-akkumulátorokkal kapcsolatos vizsgálatokat követően jutott el az áttöréshez, amelyek több energiát tárolnak, és könnyebbek, mint az ipari szabványos lítium-ion akkumulátorok.
A szilárdtest-akkumulátorok kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre és az idő múlásával bekövetkező töltésvesztésre, plusz lassabban merülnek le, mint a lítium-ion akkumulátorok.
A NASA kutatóinak most sikerült az akkumulátorok kisütési sebességét tízszeresére növelniük olyan innovatív új anyagok felhasználásával, amelyeket eddig még nem használtak akkumulátorokban.