Komoly változást jelentett be a Netflix
További Tech-Tudomány cikkek
- Elégett egy aszteroida a Föld légkörében
- Dán kutatók bizonyították: nem moderálják az önkárosító tartalmakat az Instagramon
- Azokkal a gázokkal mentenék meg a földet, amelyek miatt pusztulás fenyegeti
- Rengeteg új Nazca-vonalat talált a mesterséges intelligencia
- Senki sem fog örülni az Apple karácsonyi ajándékának, emelkedik egy népszerű szolgáltatás ára
Reed Hastings lemondásának bejelentése meglepő időpontban érkezett, mivel a Netflix éppen most közölte, hogy a tavalyi év végén komoly ugrást sikerült elérnie az előfizetők számában. Miközben mindenki visszaesésre vagy szerényebb számokra számított a világszerte jelentkező gazdasági nehézségek miatt, a streamingszolgáltató 7,6 millióval tudta növeli előfizetői táborát – emlékeztet a BBC.
Ez elsősorban a Harry hercegről és Meghan Markle-ről szóló dokumentumsorozatnak, a Wednesday-szériának és a karácsony előtt bemutatott Tőrbe ejtve – Az üveghagyma című filmnek volt köszönhető.
A jelenleg 231 milliós táborral rendelkező Netflix előtt ugyanakkor komoly kihívások állnak, egyrészt kiszámíthatatlan, milyen reakciókat vált majd ki a jelszómegosztás letörésére irányuló új szabályozás, másrészt még nem látni, mi lesz az új Stranger Things, amely képes lesz megismételni az ötödik évaddal leköszönő sorozat sikerét.
Ezekre a feladatokra Hastings távozása után Ted Sarandosnak és Greg Petersnek kell megoldást találnia, akik átveszik a cég irányítását. A sikeres évzárás ellenére a Netflix 2022-es profitja elmaradt az előző évitől, de bevételeivel így is jóval a versenytársak előtt jár. Az Amazon Prime, az HBO, az Apple TV és a Disney terjeszkedése komoly kihívást jelent a cégnek, amely elbocsátásokkal és az előfizetői díjak emelésével reagált az egyre nagyobb versenyre. Ez rövid távon az előfizetők számának csökkenéséhez vezetett, és a jelszómegosztás közelgő szigorításától is ezt várják az elemzők.
A Netflix 1997-ben indult havi előfizetéses, postai kézbesítésre támaszkodó videótékaként. Hastingsnak elmondása szerint az adta az ötletet, hogy egyszer késve vitt vissza egy videókazettát a kölcsönzőbe, és amikor büntetést kellett fizetnie, eszébe jutott, mennyivel egyszerűbb lenne, ha havi díjért cserébe tetszőleges számú filmet vehetne ki. A Netflix társalapítója, Marc Randolph ugyanakkor másképp emlékszik, szerinte annak idején egyszerűen csak lemásolták az Amazon receptjét.
(Borítókép: Reed Hastings a CES 2016-os Las Vegas-i rendezvényén. Fotó: Ethan Miller / Getty Images)