Ezért tűnnek el az ismerősök a Facebookról
További Tech-Tudomány cikkek
Valami történik a közösségi médiában, emitt csak kiüresedett influenszerek mennek, amott használt bútorok. Az ember nem gondolta, hogy az Adria partján készült nyaralási fotók kiapadhatatlan tömege egyszer hiányozni fog. A Bloomberg hírlevelének szerzője megfejtette a titkot: a közösségi média vezetői 2022-ben úgy döntöttek, hogy itt az idő hátat fordítani az ismerősök által generált tartalomnak.
A fordulat abból következik, hogy az emberek már unják a közösségi oldalakat, ezért kevesebb tartalmat tesznek közzé. A platformoknak így egyre inkább alternatív forrásokhoz kell fordulniuk a szórakoztatás érdekében.
A Facebook 2017 óta tud a trendről, ami a hirdetési bevételek csökkenéséhez vezet, ezért fokozatosan a TikTok modellje felé fordultak, ami annyiban más, hogy a barátok tartalmai helyett a felhasználó érdeklődési köreiből indulnak ki, és ezt célozzák az alkotók tartalmaival.
A ma már Metának nevezett egykori Facebook is hiába küzdött az idők szava ellen, az elmúlt hónapokban alkalmazottainak 13 százalékát kellett elbocsátania, és ez a szektorban még a szerényebb számok közé tartozik. Az érem másik oldala, hogy a közösségi média lejtőre kerülésével jobban meg kell becsülni a reklámbevételt, ami agresszívabb reklámelhelyezéssel jár, és persze még inkább elriasztja a közönséget.
Az ismerősök eltűnése tehát a közösségi médiafogyasztás átalakulása és az emiatt kialakuló ágazati válság egyik tünete.
Hogyan kereshetsz egy kisebb vagyont a közösségi médián? Úgy, hogy beszállsz egy nagyobb vagyonnal
– vélekedett Elon Musk, aki a viszonylag sikeres elektromosautó-gyártás, az űrvállalkozás és a mesterségesintelligencia-fejlesztés mellett legutóbb a Twitterbe vásárolta be magát, eddig látszólag katasztrofális következményekkel.
Nem marad más, mint feltölteni egy adriai fotót, amíg még lehet.
(Borítókép: Tero Vesalainen / Getty Images Hungary)