Elon Musk fizet a Twitteren a szélsőjobboldali tartalomgyártóknak

2023.07.14. 17:21
A platform több ezer dollárt fizet a nagy olvasottságú felhasználóknak, köztük Andrew Tate-nek az alkalmazáson közölt bejegyzésekért.

Csütörtökön a Twitter bejelentette, hogy a platformján első ízben megkezdi a hirdetési bevételek megosztását a tartalomkészítőkkel. De az ajánlat nem vonatkozik minden alkotóra. Úgy tűnik, hogy

az első kedvezményezettek nagy horderejű szélsőjobboldali influencerek, akik a bejelentés előtt Twitteren a üzenték, mennyit kerestek a program részeként.

Ian Miles Cheong, Benny Johnson és Ashley St. Claire mind a bevételeikkel dicsekedtek − számolt be a The Washington Post

Hoppá. Elon Musk nem viccelt. A tartalomból való bevételszerzés valódi

– írta a egy név nélkül publikáló, End Wokeness nevű fiók, amelynek 1,4 millió követője van, és egy képernyőképet is mellékeltek, amely több mint 10 400 dolláros (3,5 millió forintos) bevételt mutat.

Eddig azok az influenszerek, akik nyilvánosan felfedték, hogy részt vesznek a programban, a jobboldal kiemelkedő alakjai. Andrew Tate például, aki nemrégiben szabadult a börtönből, ahová nemi erőszak és embercsempészet vádjával került, azt írta, hogy több mint 20 ezer dollárt (6,6 millió forintot) fizetett neki a Twitter.

„Ez egy szép fordulat onnan, hogy a Twitter majdnem 2 évre letiltott, most pedig fizetnek azért, hogy posztoljak” – írta a Rogan O'Handley, szélsőjobboldali influenszer, akit DC Drainoként ismernek.

Musk nem válaszolt azonnal a Twitteren és a SpaceX-en, a tulajdonában lévő másik cégen e-mailben elküldött megjegyzéskérésre.

A Twitter korábbi munkatársai, akik a tartalomközpontú termékeken dolgoztak, szkepticizmusukat fejezték ki a lépéssel kapcsolatban, és többen PR-mutatványnak nevezték. Az egyik korábbi Twitter-vezető, aki az alkotói partnerségeken dolgozott, és a megtorlás elkerülése érdekében kérte, hogy ne közöljék, azt mondta, hogy „bármilyen tartalommal történő bevételszerzés, amelyet a múltban végeztünk, bevételi modellen alapult”.

A Twitter egykori vezetője kétségbe vonta a platform megújult mutatóit, és a róluk szóló bejelentéseket.

A számok teljesen hamisak. Ez az egész teljesen kitalált. Olyan érzés, mintha önkényesen csekkeket írnának olyan embereknek, akiket kedvelnek, ami nem fenntartható alkotói stratégia

– mondta. 

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM