További Tech-Tudomány cikkek
Ahogy a Totalcar részletesen beszámolt róla, megjelent a Tesla legújabb Model Y névre hallgató autója, amit nemsokára kézhez is kaphatnak az első kínai vásárlók.
Néhány lesifotó csütörtökön már kikerült az internetre, megelőzve a hivatalos pénteki bemutatót, a jelek szerint pedig az autócég komoly konkurenciát szeretne (és talán fog is) jelenteni a jelenleg dübörgő kínai autóipar versenyzőivel szemben.
Elegánsabb dizájn
Elon Musk autócége ezúttal az ultramodern, könnyed eleganciára törekedett, az autó néhány arculati jegye még a kezdetben futurisztikusnak ítélt Cybercab külső jellemzőit is felidézik. Ez elsősorban a fényszórón érhető tetten, ami vékonyabb lett a korábbi Tesla modellhez képest és egyetlen összefüggő LED-csíkként fut végig az autó elején. A hátsó fények is megváltoztak, a Model Y egy C alakú lámpát kapott,
ami ezúttal nem egy LED-csík, hanem egy felülről vetített piros fény, benne a Tesla felirattal.
Az első lökhárítón is némileg finomítottak, ezzel a légellenállási együtthatót csökkentették, továbbá az aljába kapott egy kamerát is a jármű a parkolás elősegítése végett. A teljes méretet tekintve, ugyan csak milliméterekkel, de hosszabb és keskenyebb végeredményt hoztak össze ezúttal a tervezők.
Ha az interiort nézzük, a kabin megkapta a Model 3 Highlandből ismert minimalista formáit és plusz kényelmi funkciókat. Újdonságként a műszerfalon és ajtókon végigfutó hangulatfénnyel igyekezett frissíteni a dizájnt a cég, továbbá az ülések immár
nemcsak fűteni, hanem szellőztetni is tudnak majd.
Némi belső technikai változtatásként fejlesztettek a wifi- és mobilkapcsolaton, a hangrendszeren, a mobiltelefon-kihangosítón és a zajcsillapításon is. Emellett a váltókonzol végébe beépítettek egy nyolccolos kijelzőt a hátul ülők számára, a hátsó üléssor pedig elektromosan lehajtható lett. A központi kijelző 15,4 colos.
Két változat
A tervek szerint a Model Y egyelőre csak két változatban lesz elérhető. Egyik az RWD, ami 62,5 kWh-s akkupakkal rendelkezik, hatótávja pedig 593 kilométer. A másik a Long Range AWD lesz 78,4 kWh-s akkupakkal, ami legjobb esetben 719 kilométert képes futni egy lendülettel. A kisebbik akkumulátor 170 kW, míg a nagyobb 250 kW töltési teljesítményt tud produkálni. Számokra lefordítva
a Long Range-be 250 kilométernyi hatótávot tudnak majd tölteni negyedóra alatt az új autótulajok.
Mindkét modell erősebb lett, az egy elektromotoros 299 lóerős, míg a két elektromotoros 186+264 lóerős. Ezáltal az előbbi 5,3 másodperc alatt futja a százat, az utóbbi pedig 4,3 alatt. A végsebesség mindkét modellnél 201 kilométer per óra. Emellett a futóművét is továbbfejlesztették a Tesla szakemberei, ami jobb úttartást és kényelmesebb utazást biztosít.
Az európai piacot tekintve egyelőre nem tudni fix árakról, de Kínában a kisebb akkupakkos változat mintegy 14,5 millió forintért lesz elérhető, míg nagyobb testvére 16,7 millióba fog kerülni. Ez némi drágulást is jelent a korábbi modellhez képest.