A fájdalomcsillapító-reklám hátfájást okoz
A University of Luebeck német egyetem kutatói arra a kérdésre keresték a választ, hogy miért nőtt meg az egykori NDK területén a hátfájásra panaszkodók száma a berlini fal leomlása óta.
Az International Journal of Epidemiology című szaklapban megjelent tanulmányukban a kutatók azt állítják, a hátfájás tipikusan pszichés eredetű fájdalom; az esetek 85 százalékában nem áll mögötte valós fizikai sérülés, például becsípődött ideg. Az is okozhatja, ha hátfájásról olvasunk vagy beszélgetünk. Minél többet jár a fejünkben, akár tudat alatt, annál valószínűbb, hogy az agyunk elhiteti velünk, hogy valódi hátfájást érzünk.
Az egykori Kelet-Németországban a korabeli statisztikák szerint az emberek 70 százaléka panaszkodott krónikus hátfájásra, míg ez az arány nyugaton 84 százalék volt. A fal leomlása után az egykori NDK-sok elkezdték behozni a lemaradást, és 2003-ra kiegyenlítődött a hátfájáshelyzet az egész ország területén. A kutatók ezt azzal indolokják, hogy az ex-keletnémetekre rázúdultak a kereskedelmi tévécsatornák, és azzal együtt a fájdalomcsillapító-reklámok tömege. A reklámokban ábrázolt hátfájás miatt többet gondoltak a témára, és ezért azóta többet is fáj a hátuk.
A hírt a The Earth Times hozta el nekünk.
(Az olvasóinkra a poszt hatására rátörő heveny fájdalmakért a szerkesztőség nem vállal felelősséget)
Rovataink a Facebookon