Működik a melegradar?

2008.08.22. 13:20

A Journal of Experimental Social Psychology szakfolyóiratban jelent meg a Tufts University kutatóinak tanulmánya arról, hogy az agyunkban működik egy melegradar, ami az első ránézésre jó eséllyel megmondja az emberekről a szexuális irányultságukat.

A kísérletekben 15 önként jelentkezőnek 90 férfi fotóját mutatták meg, fele-fele arányban voltak köztük hetero- és homoszexuálisok. Az arcképeket mindössze öt századmásodpercre villantották fel az alanyok előtt, akik 55-70 százalék közötti hatékonysággal találták el, hogy az illető meleg-e. Az átlageredmény 60 százalék volt és egyetlen kísérleti alany sem akadt, aki 50 százalékot vagy azalatt teljesített volna. Amikor tíz másodpercre növelték a kép láthatóságának idejét, az eredmények nem változtak, viszont amikor 3,3 századmásodpercre csökkentették, 50 százalékra esett az átlag, ami pontosan megegyezik a vaktában találgatás várható hatékonyságával.

A kísérletet vezető Nicholas Rule szerint evolúciós okai vannak a melegérzékelő képesség kialakulásának: ez segít kiszűrni a potenciális párjelöltek közül azokat, aki az eltérő szexuális irányultság miatt nem akarna utódot nemzeni.

Rule-nak nem ez az első ilyen jellegű tanulmánya, néhány hónapja egy kísérletben cégvezetők jellegzetes arcvonásai és a cégük nyeresége között próbált összefüggést találni.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport