Tévénézési szokásoktól függ a kamaszkori terhesség?

2008.11.03. 13:42

Amerikai kutatók szerint gyakoribb a terhesség a szexualitást bőven tárgyaló filmsorozatok tizenéves amerikai nézőinek körében, mint azoknál a kamaszoknál, akik nem kedvelik az ilyen sorozatokat. A Pediatrics című gyermekgyógyászati szaklap novemberi számában publikált tanulmány szerint a Szex és New York vagy a Jóbarátok kamasz rajongói kétszer akkora valószínűséggel esnek teherbe vagy ejtenek teherbe másokat, mint akik a távkapcsolóért nyúlnak ilyenkor.

Anita Chandra, a Rand Corporation magatartáskutatója és munkatársai összesen 2003, 12 és 17 év közötti lányt és fiút faggattak telefonon tévénézési szokásaikról. Az interjúkat 2001-től 2004-ig kétszer megismételték. Az eredmények szerint a pikáns témákat tárgyaló sorozatok - a That 70's Show, a Szex és New York és további 18 sorozat - rajongói közül 58 lány esett teherbe az első és az utolsó interjú közötti időszakban, és 33 fiú ejtett teherbe legalább egy lányt. Korábbi vizsgálatok már feltárták, hogy a televíziós szexuális tartalmak fokozott fogyasztása korai szexuális aktivitáshoz vezethet a tizenéveseknél, ez pedig az első olyan kutatás, amely összefüggést mutatott ki a tévénézési szokások és a kamaszkori terhesség között - mondta Anita Chandra.

A kutató szerint a szexualitásnak csak a pozitív oldalait bemutató sorozatok hatására a tinédzserek azelőtt bocsátkozhatnak szexuális kapcsolatokba védekezés nélkül, hogy képesek lennének megalapozott és felelős döntést hozni. Elizabeth Schröder, a Rutgers Egyetemen kidolgozott Answer című szexuális felvilágosító oktatóprogram vezetője szerint a vizsgálat nem vett figyelembe kellőképpen más fontos tényezőket, mint például a családi értékek vagy a család jövedelme. "A médiának kétségtelenül van hatása, de nem tudjuk pontosan, hogy mekkora, mert rengeteg más meghatározó faktor is van" - mondta Schröder. A hivatalos statisztikai adatok szerint egyébként az utóbbi 15 évben folyamatosan csökkent a kamaszkorban teherbe esett amerikaiak száma, és ez a trend párhuzamos a szexualitással kapcsolatos témák előretörésével a tévésorozatokban.

(MTI)

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport