A reklámoktól jobb a tévénézés
A NYU Stern School of Business egyetem kutatói megdöbbentő eredményre jutottak a saját kutatásaik, és más tanulmányok összevetése során: a tévéműsort megszakító reklámok valójában egyáltalán nem idegesítőek, sőt, összességében élvezetesebbé teszik a tévénézést.
A kísérletben résztvevők egyöntetűen azt állították, hogy a reklámszünet rombolja az élményt, ennek ellenére, amikor értékelniük kellett az adott tévéműsort, magasabb átlagos pontszámot adtak a reklámokkal megszakított műsorra, mint a kontrollcsoport ugyanarra reklám nélkül.
A kutatók pszichológiai okokat sorakoztattak fel a meglepő eredmény mögé. Minden pozitív dolgot egyre kevésbé élvezünk az idő előrehaladtával, mert az idő és az ismétlődés tompítja az élményt. A reklámszünetek ugyan idegesítőek, de megtörik ezt a folyamatot, és a nézőt minden reklámszünet után visszahelyezik abba a felfokozott állapotba, amiben elkezdte a tévénézést – így összességében javítanak az átlagos élményen. Ezt tudat alatt érzékeljük is, ezt mutatta meg a kísérlet.
A kutatók siettek leszögezni, hogy a tanulmányuk teljesen független, nem reklámstúdiók támogatták, és a tapasztaltak semmiképpen nem univerzális érvényűek: ha a reklám nagyon rossz, vagy nagyon elüt a megszakított műsor hangulatától, az erősebb lehet a pszichológiai hatásnál, és ronthatja az összképet.
Rovataink a Facebookon