A gyorsétterem türelmetlenné tesz
A kanadai University of Toronto kutatói a gyorséttermek logóinak tudatalatti hatásait vizsgálták egy kísérletben. 57 kísérleti alanynak mutattak 12-80 milliszekundumra felvillanó képeket (ez olyan rövid idő, hogy alig érzékeli az ember a látványt) – a csoport egyik felénél ezek között ott voltak négy közismert gyorsétteremlánc, a McDonalds, a KFC, a Subway és a Taco Bell emblémái is. Ezután egy szöveget kellett elolvasniuk a tesztalanyoknak, majd választani két bőrápoló kezelés között; az egyik hosszadalmas, a másik rövid volt.
Kiderült, hogy akik a gyorséttermek emblémáit látták, átlagban jelentősen gyorsabban végeztek a szöveggel, és nagyobb arányban választották a gyors kezelést, mint a kontrollcsoport. A kutatók szerint ez azt jelenti, hogy a gyorséttermekkel annyira összefonódott az időmegtakarítás fogalma, hogy a logó puszta látványa sietőssé és türelmetlenné teszi az embert. A felfedezést a reklámpszichológia területén használhatják majd fel, de maga a jelenségnek olyan következményei is lehetnek, hogy a gyorséttermek utak mellé elhelyezett reklámjai gázadásra késztetik tudat alatt a sofőröket.
Rovataink a Facebookon