Akinek a neve hátul van az abc-ben, többet vásárol

2011.01.20. 10:32
Bizarr eredményre jutott a fogyasztói pszichológiával foglalkozó, vásárlók motivációit kutató két amerikai tudós a, Kurt A. Carlson and Jacqueline M. Conard a Journal of Consumer Research szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban.

A vásárlási szokások elemzése azt mutatta, hogy azok az emberek, akiknek a vezetékneve az abc-ben hátul van, hajlamosabbak az impulzív vásárlásra, és általában többet is vásárolnak, mint az abc-ben elöl állók. A jelenség fokozatosan erősödik a betűk helyzetével, és a Z-vel, Y-nal és W-vel kezdődő neveknél a legnagyobb a hatása.

A hatás nem szűnik meg azoknál a nőknél, akik a házasságkötéskor felveszik a férjük nevét, és megváltozik a helyzetük az abc-ben, a kutatók ebből arra következtetnek, hogy gyerekkori beidegződés lehet a jelenség hátterében.

Az elméletük szerint az egészről az abc-sorrend túlzott iskolai használata tehet, amikor a hátul szereplő gyerekekben az rögzül, hogy ők alapvetően egy sorrendben a hátsó tartományban kezdenek, és aktívan tenniük kell azért, ha előrébb akarnak kerülni.

Máshogyan ugyanúgy - Hétköznapi emberek, különleges sorsok

Szinte nincs olyan család, baráti társaság, ahol ne lenne legalább egyvalaki, aki valamilyen mentális betegséggel, idegrendszeri zavarral vagy függőséggel küzd. Ez a kötet húsz megrázó igaz történetet tár fel.

MEGVESZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM