A földrajzi koordinátákat tartalmazó geotagekkel ellátott bejegyzések a közösségi oldalakon felbecsülhetetlen segítséget és változatos kutatásokra felhasználható adatbázisokat jelentenek a kutatóknak. Hogy bizonyos tartalmú bejegyzések pontosan hol és mikor születnek, számtalan szociológiai kutatás alapjául szolgálhatnak. A Floatingsheep adatbányász és statisztikus specialistái aránylag komolytalan módját választották annak demonstrálására, hogy milyen lehetőségek vannak a geotagekben: elkészítették Amerika sör/templom-térképét. Ehhez a Twitter bejegyzéseit vették alapul, ahol ugyan aránylag kevés posztot látnak el geotagekkel (nagyjából 3 százalék az összesből), de egy hét alatt így is tízmilliós adatbázist hoztak össze belőlük.
Az adatbázisból kiszűrték azokat a bejegyzéseket, ahol a beer (sör), vagy a church (templom) szó szerepel, aztán megnézték, hogy az egyes államokban, illetve az egyes megyékben (ez az államnál eggyel kisebb közigazgatási egység az USA-ban, összesen 3033 ilyenre oszlik az ország) melyiket említették többször a twitterezők, végül térképet rajzoltak az eredményekből.
Bár maguk a kutatás készítői is elismerik, hogy az eredmények torzíthatnak (hiszen valószínűbb, hogy valaki a kocsmából írja ki a Twitterre, hogy hányadik sörnél tart, mint hogy a misén Twitterezne), az eredmények a sztereotípiáknak megfelelő képet rajzoltak ki. A templomos twitek mennyisége vasárnap a többszörösére emelkedett, a sörösöké ugyanezt mutatta pénteken és szombaton. A Biblia-övnek is nevezett délkeleti államokban ( Texas, Arkansas, Louisiana, Oklahoma, Missouri, Kansas, Mississippi és környékük) jellemzően magasan verték a vallásos Twitter-bejegyzések a piálósokat, míg a liberálisnak tartott keleti parton épp fordított volt az eredmény.
A sör irányába legjobban San Franciscóban és Bostonban tolódott el az arány (közel négyszeres többség a sör javára), míg a másik oldalon Dallas volt a templomos twitek fő bástyája, ezek több mint kétszeresen felülmúlták a sörösöket.
Rovataink a Facebookon