![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Teljes időre születettnek általában azt a babát tartják, aki a terhesség 37. és 41. hete között jön világra. A Columbia Egyetem kutatói Kimberly Noble vezetésével arra kerestek választ, hogy miként befolyásolja a gyerekek iskolai teljesítményét születési idejük. A Pediatrics című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányukba csak a hivatalosan teljes időre született gyerekeket vonták be, összesen 128 ezer iskolást New York városában.
Az elemzés azt mutatta, hogy a 37. hétre született gyerekek 2,3 százalékának volt nagyon gyenge az olvasási készsége, és 1,1 százalékának volt nagyon gyenge a harmadikos teszteredménye matematikából. A 41. héten született gyerekeknél ezek az arányok jóval alacsonyabbnak bizonyultak: 1,8 százaléknak ment gyengén az olvasás, illetve 0,9 százaléknak a számtan. A 38. hétre született gyerekeknél némileg jobbak voltak az eredmények, mint a 37. hétre születetteknél, de rosszabbak, mint a 40-41. héten világra jötteknél.
Noble és munkatársai úgy vélik, hogy a 37. terhességi hét után is minden egyes méhen belül eltöltött hét fontos a magzat agyi fejlődése szempontjából. Szakemberek felvetették, hogy az eredmények tükrében érdemes lenne újragondolni a koraszülés definícióját.