A professzionális kávéfőzők piaca gyorsan bővül világszerte. Egyre igényesebbek vagyunk a kávé fogyasztás terén, és sokszor nem sajnálunk százezer forintokat fizetni egy komolyabb főzőgépért. A JL Hufford nevű tea és kávéfőző berendezéseket forgalmazó cég arra jött rá, hogy a technológia iránt érdeklődő ínyencek piaci szegmensét is érdemes megcélozni, legalábbis erre enged következtetni a napokban szabadalmaztatott termékük.
A cég régóta forgalmaz személyre szabható kávéfőzőket. A svájci Jura cég Capresso Impressa Z6 névre hallgató készülékén például a család minden tagja beállíthatja preferenciáit: a kávé pontos erősségét, a hozzáadandó tej mennyiségét, eszpresszó legyen vagy kapucsínó, illetve hogy hosszú vagy rövid kávét szeret. A főző előre adagolt patronokból, minden emberi beavatkozás nélkül készíti el a feketét.
James Pappas, a forgalmazó cég termékmenedzsere szerint kézenfekvő volt a következő lépés: a gép tanulja meg kávéfogyasztási szokásainkat, melyik családtag, a hét melyik napját, mikor, milyen kávét fogyaszt és ajánlja fel, esetleg készítse el automatikusan az italt. Az ilyen gépet célszerű a számítógéphez kapcsolva használni, hisz a beállítások így módon sokkal könnyebben elvégezhetők, ezért kézenfekvőnek tűnik az interneten keresztüli irányítás lehetősége is. A gyártó azt tervezi, hogy a géphez önálló telefonszámot rendelve, sms-ben, illetve telefonhívással távvezérelhetővé válik. Hazaérkezés előtt 5 perccel megcsörgetjük telefonunkról a kávéfőzőt, ami a számunkból felismer minket, és már főzi is közepesen erős kapucsínónkat kevés cukorral, sok tejjel, pont ahogy szeretjük.