![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Csapvizet akart pénzért árulni a Coca-Cola, de csúnyán elszúrta
![GettyImages-168782635](http://kep.index.hu/1/0/1802/18027/180272/18027281_2bc19a7740fc6c671bce86d7fe7e4ad3_wm.jpg)
Amikor a Pepsi sikerrel piacra dobta az Aquafina márkájú palackozott vizét, a Coca-Cola is úgy gondolta, hogy ideje belépni a piacra. 2002-ben megszületett a Dasani, a palackozott és mérgező csapvíz, a Coca-Cola történetének egyik legnagyobb buktája.
A Dasani elég jól futott az USA-ban, Kanadában és Latin-Amerikában, így hát a Coca-Cola úgy döntött, hogy ideje belépni a brit piacra. 2004-ben meg is jelent a "tiszta", "helyi forrásokból" készülő Dasani a polcokon. Csakhogy volt pár PR- és egyéb baki.
Először is azzal a szlogennel érkeztek, hogy "bottled spunk", ami eredetileg palackozott energia/bátorság akart volna lenni, csakhogy a spunk az angoloknál leginkább a sperma szlengváltozata. Tehát a Dasanit "palackozott spermaként" akarták eladni olyan reklámszöveggel, hogy
nem tudsz sperma nélkül élni.
![A szóbanforgó reklám.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1802/18027/180272/18027285_33a10766470a06e052820884a8c2ad03_wm.jpg)
Ezt a fiaskót még elviselhette volna a márka, azonban 2004 márciusában kiderült, hogy a Dasani márkás vize igazából egy londoni külváros csapvize, az előállításához használt rendkívül kifinomult, "NASA-szintű tisztító eljárás" pedig egyszerű fordított ozmózis, amit az egyszerű házi víztisztító berendezéseknél is használnak.
A Coca-Cola javára legyen mondva, hogy soha nem állította azt, hogy a víz valamilyen természeti forrásból származik, de azért erős túlzás volt ráírni az üvegre, hogy "különösen tiszta".
Azonban nem ez tett be végleg a márkának, hanem az, hogy egy palacknyi víz az előírt maximális bromát-koncentrációnak a kétszeresét tartalmazta. A bromát pedig mérgező, rákkeltő hatású, ráadásul eredetileg nem is volt a vízben, a Coca-Cola kezelési eljárása után került csak bele. Miután ez kiderült, a cégnek félmillió üveg vizet kellett visszahívnia, a negatív médiavisszhang miatt pedig végleg megakadt a márka térhódítása, soha nem volt képes új piacokra eljutni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Rovataink a Facebookon