Jolán

Máj- és vesekárosodást okozhat a zöld tea

2007.05.07. 15:15
Amerikai tudósok azt állítják, hogy a zöld tea túlzásba vitt fogyasztása szervkárosodást és végső soron halált is okozhat. Az igazi veszélyforrást a teakivonatos táplálékkiegészítők jelentik.

Több vizsgálat is igazolta, hogy a fekete és a zöld teában található polifenolok segítenek megelőzni a szívbetegségeket és a rákot. A New Jersey-i Állami Egyetem kutatói azonban mértékletességre intenek most közölt tanulmányukban, amely a Chemical Research in Toxicology című szaklapban jelent meg.

A vezető szerző, Csung Jang és csapata több korábbi vizsgálatot és tanulmányt összesített, így jutott a következtetésre. Jang szerint nyugodtan ihatunk napi tíz csésze zöldteát, a problémát az ennél nagyobb mennyiség okozza, illetve a teakivonatot tartalmazó táplálékkiegészítők, ezekben ugyanis tablettánként akár 50 csészének megfelelő polifenol is lehet.

A zöldtea túlzott fogyasztása elsősorban a májat és a vesét károsítja. A New Jersey-i tudósok cikkükben idéznek egy vizsgálatot, amelynek során nagy mennyiségű polifenollal kezelt kutyák és rágcsálók pusztultak el májmérgezés következtében. A tanulmány ezen kívül több olyan esetismertetést is megemlít, amelyben a páciens májkárosodással került kórházba, és tünetei akkor szűntek meg, amikor abbahagyta a zöldtea tartalmú táplálékkiegészítők szedését.