Hogyan javítsunk az Infopark közlekedésén? Szüntessünk meg egy buszjáratot!

2014.01.17. 12:22
16 hozzászólás

infopark-eredeti_terv_33-233.jpg

Az Infopark tervezett közlekedése

Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel rukkolt elő. Rövid levelét és magát a tervet alant olvashatjátok.Nektek hogy tetszik? 

Mint bizonyára Te is tudod a budapesti Lágymányosi Campus és az Infopark megközelíthetősége jelenleg elég problémás pontja a budapesti közlekedési hálózatnak. A BKK nemrég publikálta a 4-es metró indítása kapcsán tervezett forgalmi változásait, melyből sajnos most is kimaradt ennek a területnek az elfogadható színvonalú kiszolgálása. Ezen szeretnék változtatni az alábbi javaslattal, amelyet a BKK-nak is elküldtem, azonban szeretném megosztani mindenkivel, mert szerintem elég sok embernek javítana a mindennapjain ha megvalósulna és nagyobb társadalmi támogatottság esetén nagyobb esélyt látok a megvalósulására. Csatolok két képet is a BKK által tervezett és az általam javasolt változatról. (A 4-es metró kapcsán tervezett változások részletesen a http://www.bkk.hu/m4/ oldalon érhetőek el.)

infopark-javaslat_33-233.jpg

 Az Infopark közlekedése Tamás László javaslata szerint

Javaslat a 33-as és 233-as tervezett viszonylatok útvonalának módosítására a Lágymányosi Campus jobb kiszolgálása érdekében

 

Az új metróvonal átadása miatt történő felszíni hálózat átalakítása remek lehetőséget nyújt arra, hogy a sok éve hányattatott sorsú Lágymányosi egyetemi negyed és a mellette található Infopark irodaépületek jobb közösségi közlekedési kiszolgálást kapjanak. Az elmúlt évtizedekben ezen a környéken, hatalmas egyetemi tömbök, irodaházak, szórakozást és kikapcsolódást biztosító helyek létesültek, viszont ezek kiszolgálása jelenleg is azokat időket idézi, amikor még parlagon hevertek ezek a területek. Ezen a problémán most van a legjobb lehetőség változtatni a 33-as és 233-as viszonylatokkal.

A tervezett új hálózatban a 33-as és a 233-as buszok olyan többletszolgáltatást nyújtanak a Móricz Zsigmond körtér kiszolgálására, amely mindkét irányból biztosítva van más járatokkal, illetve az átszállási kapcsolatok máshol is adottak. Pest felől a Móricz Zsigmond körtér a 4-es metróval (járatsűrűség a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 2-3 perc, napközben 5 perc, az esti időszakban 10 perc lesz) és a 7-es busszal (munkanapokon a maival közel megegyezően csúcsidőben 5-8, egyéb időszakban 10 percenként közlekedik) is kiszolgálásra kerül, amely már önmagában a terület magas színvonalú kiszolgálását biztosítja. Dél-Buda felől az átalakuló 114-es és az új 115-ös viszonylatok, valamint a meglévő villamosjáratok biztosítanak majd közvetlen kapcsolatot a Móricz Zsigmond körtérhez, így ebből az irányból is rendkívül magas színvonalú a tervezett szolgáltatás a 33-as és 233-as buszok nélkül is.

Mivel a 33-as és 233-as viszonylat mindkét irányból kiváló alternatívákkal rendelkezik Újbuda központja felé, így a két járat kapacitása felhasználható a Lágymányosi Campus és környezetének kiszolgálására. A viszonylatok Szent Gellért térnél térnének le az eredetileg tervezett útvonalukról és innen a Műegyetem rakparton haladhatnak tovább déli irányba, majd a Pázmány Péter sétányon át a Dombóvári úton keresztül érnék el az eredetileg tervezett útvonalat, ahonnan déli irányba annak megfelelően haladnának tovább. A Szent Gellért téri csomópont révén ez a térség egy átszállással elérhető lenne így Bel-Buda és Óbuda felől is, melyre jelenleg rendkívül kedvezőtlen lehetőségek vannak csak.

Javasolt megállók az alternatív szakaszon:

 

Szent Gellért tér M
Az alternatív útvonal kezdete. Dél-Buda felé új megálló létesítése. Belváros felé a meglévő dunaparti buszmegálló használata közösen a 86-os és 133E viszonylatokkal.

Bertalan Lajos utca
Új megállópár létesítése a kereszteződés északi oldalain.

Petőfi híd, budai hídfő
Új megálló pár létesítése. Dél-Buda felé lehetőleg a híd alatt, a legkedvezőbb átszállási kapcsolatok miatt a 4-6-os villamosokkal. A Belváros felé haladó irányban a hídfő déli felhajtójának közelében.

Lágymányosi Campus
Új megálló pár létesítése az ELTE Lágymányosi Campus Északi Tömbjének déli végénél, ezzel kedvező megközelítést biztosítva a BME Q és I épületei felé is. Gyalogátkelőhely létesítése a Duna-part és a Belvárosi irányú új buszmegálló megközelíthetősége érdekében.

Magyar tudósok körútja
Új megálló pár létesítése az ELTE Lágymányosi Campus Déli Tömbjének déli végénél, ezzel kedvező megközelítést biztosítva az Infoparkkeleti épületeihez is. Gyalogátkelőhely létesítése a Duna-part és a Belvárosi irányú új buszmegálló megközelíthetősége érdekében.

Pázmány Péter sétány
Dél-Buda felé a 103-as viszonylat meglévő megállójának használatával szolgálható ki. Belváros felé új megálló létesítése a Rákóczi híd lehajtójától délre. A megálló segítségével jobb kiszolgálás biztosítható a Kopaszi gátnak, valamint tavasztól őszig a Zöld Pardon szórakozóhelynek is.

Infopark
Belváros felé a 103-as viszonylat meglévő megállójának használatával szolgálható ki. Dél-Buda felé új megálló létesítése a Rákóczi hídi felhajtótól nyugatra. A 103-as viszonylat is használná mindkét irányban a megállót az Infopark kedvezőbb megközelíthetősége érdekében.

Dombóvári út
A meglévő megállópár használata. Az alternatív útvonal vége, az ettől délre eső rész az eredeti tervek szerint.

Forgalmi szempontból szükséges változtatás, hogy a Pázmány Péter sétányon a jelenlegi 60 km/órás sebességhatárt le kell csökkenteni 50 km/órára az új gyalogátkelőhelyek védelme érdekében.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!