Legalábbis egyelőre.
Egy olvasónk levélben részletezte, hogy információi szerint a Keleti pályaudvarhoz tartozó, egykor fűtőháznak épült, de jelenleg is vasúti jármű szerelőcsarnokként használt, két műemlék csarnokot le akarják bontani a tervezett budapesti olimpiai ingatlanfejlesztések miatt.
Megkerestük az érintett szakmai felelősöket.
Ezt a választ kaptuk a 2024-es budapesti olimpiai pályázat egyik illetékesétől, a Nemzeti Sportközpontok vezetőjétől:
Jelenleg is zajlik a Nemzeti Olimpiai Központ – benne többek közt az Új Puskás Ferenc Stadion és a Millenáris Velodrom – beruházás előkészítése és tervezése. A beruházások során kiemelt hangsúlyt helyezünk a meglévő építészeti emlékek rekonstrukciójára, megtartására.
A fentiek alapján ezúton szeretném tájékoztatni, hogy
Egy másik érintettet, a MÁV sajtóosztályát is megkerestük. Érdemi választ még nem kaptunk, de jelezték, hogy iktatták a kérdést:
A MÁV Zrt. sajtórészlegének küldött elektronikus levele megérkezett.
A lehető legrövidebb idő alatt megkezdjük az email feldolgozását és amennyiben szükséges, az illetékeseknek történő továbbítását.
Február 9-én kaptuk meg a fenti tájékoztatót. Azóta még tart "a lehető legrövidebb idejű emailfeldolgozás". Bízom benne, hogy a MÁV járatokon azért másképp értelmezik a "lehető legrövidebb időt". Mindenesetre mihelyst érdemi választ kapunk, beszámolunk.
UPDATE: megjött a MÁV válasza:
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága megkeresésére az alábbi választ adja.
A Budapesti Olimpiai Központ építése a Nemzeti Sportközpontok hatáskörébe tartozik, javasoljuk a megkeresésüket. A MÁV Zrt. nem rendelkezik a megnevezett épületek bontására vonatkozó műszaki tervekkel.
Rovataink a Facebookon