Van ez a Gay Pride, az évi melegfesztivál, amit rendre a meleg büszkeség napjának fordítanak. Lehet, hogy itt kezdődik a baj. Nincs ugyanis szó itt büszkeségről, önérzetről annál inkább. Annyi történik, hogy egyes emberek, akiknek már kissé elegük van az életük egyik legfontosabb aspektusának rejtegetéséből, megmutatkoznak és azt mondják: ilyenek - is - vagyunk.
Belgrádban megverték a meleg demonstrálókat, Bécsben kétszázezren vettek részt a felvonuláson. Mi a kettő között vagyunk. Mit jelent ez a közöttiség?
Többek közt két tájjellegű nyilatkozatot. Mindkettőt négy-négy szervezet adta ki, némelyiknek már a neve is mulatságosabb, mint Fábry Sándor összes buzizós poénja. Az első felhívás a Pofosz, a Politikai Elítéltek Közössége, a Történelmi Igazságtétel Bizottság és az Igazolt Magyar Szabadságharcosok szignójával jelent meg. Utóbbiaknak bizonyára papírjuk is van, illetve mezben lépnek fel a nemzetrontó-liberálbolsevik-homokszekszuális erők ellen. Érvelésük megkapó a maga mesebeli fétiseivel. Íme: "Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy (_) a Kodály körönd négy híres történelmi alakja is szemtanúja legyen transzparenseiknek. Tiltakozunk az ellen, hogy a Hősök tere (_) a magyarság többsége által elfogadhatatlan, a nemzeti érzéseinktől testidegen másságot hirdetők demonstrációjának színtere legyen."
|
"Varjúdombi mese későn érő gyerekeknek"
| |
Talán a transzparenseket olvasó szobrok elemzésétől tekintsünk is el; akkora ordas baromság, mint Godzilla, szükségtelen vele többet foglalkozni, varjúdombi mese későn érő gyerekeknek. Nem csak mert minden valamirevaló felvonulás arrafelé tart, meg mert például az efféle arcok - akik még az újfasizmusig se jutottak el, beleragadtak a régibe - szóval az ilyen arcok maguk tették súlytalanná és közéleti dagonyázóvá ezeket a helyszíneket. Hanem azért is, mert a szobrok nem is látnak, és különben is tele a város szoborral.
|
"Remélhető, hogy a fenti illusztris szervezetek hamarosan előállnak egy nemzeti pozitúrakatalógussal és piros-fehér-zöld óvszerekkel."
| |
Ez a nemzeti érzésektől testidegen homoszexualitás, ez viszont már bravúrosabb, kalimpálva repülő turha. Eddig úgy tudta a magyar, hogy az ágyban nem lehet nemzetien viselkedni, viszonylag kevesen tették be a himnuszt meg a szittyaförgeteget a rökamié melletti magnóba aláfestőnek, és nem a haza lebegett a szemük előtt akció közben, mint valami viktoriánus kisasszonynak a nászéjszakán. Most viszont már ezt is lehet, hiszen a melegség a nemzeti érzésektől
testidegen, tehát politikai jellegű, magyarságot kifejező vagy tagadó attribútum. Remélhető, hogy a fenti illusztris szervezetek hamarosan részletesebb információkkal is szolgálnak a hazafias szexről, és előállnak egy nemzeti pozitúrakatalógussal és piros-fehér-zöld óvszerekkel.
A másik közlemény ennél is komolyabb. A négy aláíró ezúttal az Evangéliumi Pünkösdi Közösség, a Magyarországi Szabadkeresztyén Gyülekezet, az Őskeresztyén Apostoli Egyház és az Evangéliumi Szabadegyházak Szövetsége. Aszongya hogy: "A szexuális kapcsolatot [Isten] a férfi és nő közötti kapcsolatként rendelte a házasság keretein belül. (_) Jézus Krisztus meghalt azért, hogy megbocsássa a homoszexuális cselekedeteket_ Nem értünk egyet a meleg és leszbikus fesztivál megtartásával, mert ez a homoszexuális életformát népszerűsíti. Meggyőződésünk, hogy ez tovább rombolja az erkölcsöt, tönkreteszi a családot, lealacsonyítja a nemzetet."
|
"Ond vezér - már ha ott lenne a helyén - gondol egyet magában: meleg leszek én is"
| |
Az még csak hagyján, hogy ezeknek az egyházacskáknak összesen aligha akad annyi hívük, mint ahány meleg van az országban, de azért nagy garral tiltakoznak. Viszont szerintük ez a fesztivál népszerűsíti a homoszexualitást, amit valahogy úgy képzelhetünk el, hogy Ond vezér - már ha ott lenne a helyén - gondol egyet magában: meleg leszek én is, azzal ránt egyet a gyeplőn, és csatlakozik a felvonulókhoz. Így megy ez. Meleggé válni propaganda kérdése. A gondolatmenet alapján egyébként a keresztény felvonulások a keresztrefeszülést népszerűsítik - de ennek megértéséhez némi empátia kellene.
Amúgy ebből az irányból általában elhangzik az a vélemény is, hogy a homoszexualitás betegség. A kettő nehezen hozható össze, hiszen a betegség nem terjed reklám által.
Ejtsünk azért pár szót a többiekről is, nem elegáns olyan szektákkal vitatkozni, akiknek a léte is jelentéktelen az ügyhöz képest, nemhogy az álláspontjuk. Rajtuk kívül is épp elegen ágálnak arról, hogy a biblia tiltja a homoszexualitást. A házasságon kívüli kapcsolat ellen kevesebben merik lengetni a lompos egyházi bikacsököt, mert az túl sok embert érint, a célcsoport túl széles, és hát lassan maguk is belátják, hogy ezzel jobb megbékélni, hogy az ember nem úgy házasodik, ahogy kaparós sorsjegyet vesz.
|
"Középen nyomkodni a fogkrémes tubust is bűn? Na és?"
| |
Lehetne itt teológiai vitába bocsátkozni, lehetne hivatkozni arra, hogy a Vatikán külön szanatóriumot építtetett a meleg papoknak, hogy olyan fene egészségesnek azért nem mondható a cölibátus, a ministránsok tapogatása meg erkölcsösnek nem - de fölösleges. Azért fölösleges, mert ma már nyugodtan ki lehet röhögni azt, aki közéleti kérdésekben
és mások alapvető jogait illetően bármilyen vallási irattal próbál érvelni. Az van a Szentírásban, hogy a melegség bűn, meg hogy a házasság előtti szex bűn, meg hogy középen nyomkodni a fogkrémes tubust is bűn? Na és?
Nem kötelező. A vallásszabadság ugyanis, kedves kis egyházak, nem csak azt jelenti, hogy lehet világvégét jósolni, hinni bármiben, és ijesztgetni a tüzes szortyogóval, hanem azt is, hogy erről nem kötelező tudomást vennünk. Ha egy hasonló demokráciafelfogású, de ellentétes ideológiájú szervezet azt mondaná, hogy a kereszténység egy jól kommunikált félreértésből ered, ahhoz joga volna. Ha visszazavarná a keresztényeket a katakombákba, ahhoz már nem. Ha komolyan vesszük, hogy valami Európa-szerű életformát építünk ide, akkor senkinek ne kelljen elbújnia olyasmiért, amiről nem tehet, amit nem tud megváltoztatni. Se katakombába, se élethazugságba.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!