Építik a napelemes bicikliutat Hollandiában
Üveg a felülete, és megoldja a környék házainak áramellátását.
Üveg a felülete, és megoldja a környék házainak áramellátását.
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Két éve még a bécsiek fele félt az utcán, most már csak a negyedük. Az autóúttól még így is félnek.
Hatalmas kultusza van a városi, biciklis lakosság körében, az egész munkássága a városban élő emberek, a gyalogosok és a biciklisek életminőségéről szól. Budapesten járt Jan Gehl.
Felújítják a hídon a bicikliutat, ezért lezárták, ez viszont a biciklistákat egyáltalán nem érdekli.
A Kisalföld olvasója fotón hasonlította össze a magyar és az osztrák szakaszt. Akad különbség.
A fejlesztés célja, hogy karbantartsák a kerékpárosok reflexeit. Jelzetlen gödrök, csúszós pallók.
A fővárosi kerékpáros-balesetek 70 százaléka ilyen helyen történik.
Egy most kihallgatott tanú szerint az áldozatot nem ott ölték meg, ahol a testét megtalálták.
Az északi part nagy részén nincs világítás a bicikliúton, de a 71-esen sem, így csak a közlekedő autók fénye miatt lehet látni valamit.
Biciklizés közben azt vettük észre, hogy egyszer csak eltűnt alólunk az út.
Itt a nagysikerű bicikliút-halállista második része. Hat év után megnéztük, mi változott. Meg fog lepődni, kik miatt lett biztonságosabb a kerékpározás Budapesten.
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n.
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt. A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták.
A sport Audi Nissan a II.
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél.
Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet.
Az ózdi tulajdonos négy év után megunta, hogy még tárgyalni sem ültek le vele.
A budapesti Andrássy úton szabálytalanul parkolt egy kocsi, egy bringásnak ez nem tetszett.
A BMW-s nem talált be a parkolósávba az Andrássyn, a lány kiélvezte a motorháztető kényelmét.
Veszélyben vannak a vonzó biciklis lányok Budapesten.
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon.
Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján. A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel.
A biciklikre házilag is felszerelhető elektromos motor prototípusát készítette el egy New York-i fiatalokból álló csoport. A kerékpározás mellett elkötelezett társaság időt és fáradtságot nem kímélve állította össze a FlyKly névre keresztelt szerkezetet, amellyel most a Kickstarteren keresnek befektetőket, és egész jól állnak a tervükkel. Hasonló, kerékbe épített szerkezet ugyan már létezik: a rikító piros színbe csomagolt Copenhagen Wheel például már két-három éve megjelent a piacon.
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút mellett húzódó bicikliutat.
A kerékpár nem csak városi fiatalok játékszere, hanem komoly, elszánt, harcedzett, vidéket járó férfiak munkaeszköze is lehet. Egy amerikai gyártó rájuk is gondolt, és piacra dobta a vadászbiciklit, amellyel „gyorsan, csendben, nyom nélkül” lehet behatolni olyan az erdők, mezők mélyére. A kerékpár vadászjellegét az adja meg, hogy a Cogburn CB4 teljes egészében rejtő színekben készül.
2,2 km hosszú kerékpárutat fog építeni Sárvártól a bögöti bekötőútig a Közgép. A Közbeszerzési Értesítő szeptember 25-i számában olvasható, hogy a Simicska Lajos vezetése alatt álló cégcsoport egy 1,4 milliárd forintos beruházást nyert el. A projekt keretében a cég a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakaszán 6,3 km hosszan fogja megerősíteni a burkolatot, és itt építi majd a kerékpárutat is. A Közgépen kívül még egy ajánlattevő volt, a Colas Zrt., Simicska cége azonban a legkedvezőbb ajánlattal, az eredetileg tervezett 1,5 milliárd forintnál olcsóbban nyerte el a megbízást.
Az évente több tízezezer biciklist megmozgató felvonulás szervezői bejelentették: a Critical Mass már mindent elért, amit lehet, ezért többet nem lesz nagy közös tekerés a városban.
Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet.
A Napirajz feltalálója, a kézzel reszelt biciklik mestere a Eurobike-ról jelentkezik élőben.
Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár alakult ki. Galéria, kattints a képekért! (Fotó: Molnár Máté) Egy veszprémi kerékpáros próbálta ki az alig hat napja átadott bicikliutat.
A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei. Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II.
Átadták a Nemesvámos és Veszprém közötti 4,1 kilométeres utat.
Az ország legnagyobb biciklis szervezete, Magyar Kerékpárosklub arra kéri a budapestieket, hogy ha tehetik, üljenek bringára, segítsék ezzel is a főváros közlekedését. Az MKK honlapján megjelent közlemény szerint Budapest óriási közlekedési káosznak néz elébe, miután az évszázad árvize miatt rendkívüli útlezárásokat és tömegközlekedési korlátozásokat kellett elrendelni. A kieső rakpartok és a nagy áteresztő képességű utakon bevezetett forgalomkorlátozások miatt sosem látott közlekedési nehézségek várhatók. Kerékpárral viszont nem csak a dugókban való araszolást és a késéseket lehet megspórolni, hanem a megnövekedett kiadásokat és stresszt kerülhetik el a fővárosiak, és csökkentik a tömegközlekedési járatokon a tumultust. „A nyári időben való kerékpározás nem jár semmilyen kényelmetlenséggel, viszont egyszerű, gyors és olcsó alternatívája a többi közlekedési módnak.” – bíztatja a budapestieket az MKK.
Az amúgy is botrányos szakaszokkal tűzdelt budai oldalon mindenképpen.
Lehet egykerekezni is a biciklin több méterrel a vízfelszín alatt, de sajnos a kunsztok közel sem tűnnek olyan elengánsnak, mint szárazföldön.
A Közgáz diákjai képesek szembenézni a ténnyel, hogy a világ kegyetlen hely, vélekedhetett a fővárosi hivatalnok, amikor kijelölte az egyetem előtti kerékpáros nyomvonalat.
A miniszterelnök a magyar sajtó előtt alig-alig mutatkozott kerékpárral.
Kétszeri halasztás után hétfőn beindult New Yorkban a sokak által várt közösségikerékpár-közlekedés hatezer biciklivel és 330 állomással, írta az MTI. Egyelőre csak Manhattanben és Brooklyn egyes részein működik a rendszer, de a tervek szerint Queensre is kiterjesztik, és idővel összesen 10 ezer bicikli várja 600 helyen a kölcsönzőket.
Nem sok hely maradt, miután a Bajcsy-Zsilinszky úton a bicikliúton sorakoztak a turistabuszok.
Egy 41 éves férfi szombat este bele is ütközött a sötétben. Megsérült, kórházba kellett vinni.
A tókerülő bringatúrák idei utolsó rendezvénye zajlott a hétvégén a Tisza-tónál. A szemerkélő, néha erősebben szitáló eső sem volt akadály, több mint ötszázan álltak rajthoz a II.
Nick Thorpe-ot, a BBC budapesti tudósítóját kerékpározás közben gázolta el egy autó a reggeli forgalomban Csepelen.
Tavaly még volt bringás keret, de 2012-re - anélkül, hogy felhasználták volna - szőrén-szálán eltűnt a XI.
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában.
Egy 63 éves kerékpártolvajt értek tetten és fogtak el a rendőrök szerdán a hódmezővásárhelyi nagyállomás melletti fedett kerékpártárolóban.
Kedden éjjel hivatalosan is beengedték Budán az egyik BKV-s buszsávba a kerékpárosokat.
Egy új grádicsot lépett a fejkamerás downhillezős videók világában a kolumbiai Red Bull kupa.
A régi kerékpársáv életveszélyes volt, most megcserélték a parkolósávval. Átadás után köszönet és bringaemelés az Operánál.
Ötven millióba került, és eltüntette a budapesti belváros bringás halálsávját. Kedden hivatalosan is átadták az Andrássy úti kerékpársávot, amelyet védősáv választ el a parkoló autóktól, hogy a biciklisek biztonságos távolságban kerülhessék ki a nyíló kocsiajtókat, és piros színével vizuálisan is felhívja a közlekedők figyelemét a fokozott elővigyázatosságra. A beruházást a főváros a szokásos útkarbantartási keretéből állta, nem költöttek rá külön alapból vagy EU-s pénzből. A biciklisek képviselői, köztük László János, a Kerékpárosklub elnöke szerint az új kerékpárút jó fejlemény, és külön öröm, hogy a kerékpáros civil szervezeteket is bevonták az előkészítésbe, egyúttal bizakodóak, hogy sok ilyen lesz még. Kisebb kritikai észrevétel volt, hogy a mellékutcáknál meg kéne szüntetni a sarki parkolóhelyeket annak érdekében, hogy a jobbra kanyarodó autók idejében be tudjanak sorolni a bringasávra, az ott tekerő biciklik mögé, és onnan kanyarodjanak jobbra, így nem hirtelen kéne elvégezni a manővert.
Nemcsak a kerékpárosok, az autósok biztonságát is veszélyezteti a főváros XIV.
Szokatlanul jó ütemben, és az előzetes terveket tartva zajlik az Andrássy út átalakítása.
Néhány hétig az autók között kell közlekedniük a kerékpárosoknak az Andrássyn, mert átépítik a kerékpárutat és a parkolósávot.
Bezenyét és a határnál fekvő Rajkát a szlovákiai Dunacsúnnyal és Oroszvárral köti össze az út.
Négy új kerékpárutat adtak át kedden a fővárosban, a Budapesti Közlekedési Központ projektjei keretében összességében mintegy 10 kilométernyi útszakasszal bővült a hálózat.
Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében építették.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján közzétették, hogy az uniós támogatások különböző területei között mennyi pénzt ítéltek meg kifejezetten a kerékpározáshoz kapcsolódó beruházásokra.
Világújdonság lesz, ha megépül Svédország harmadik legnagyobb városa, Malmö és a közelében fekvő egyetemi város, Lund között az első négysávos biciklisztráda.
Egyetlen év alatt 400 százalékkal nőttek a regensburgi PG Gmbh.