További Belföld cikkek
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
- Lázár János elismerte: volt belső vizsgálat a MÁV-nál az újvidéki tragédia miatt
Kozma Tamás a szülők meghatalmazásából arra a most hivatalosan is megerősített – korábban egyes sajtóorgánumokban kiszivárogtatott – szakértői megállapításra reagált, amely szerint az elsodort babakocsi hossztengelye 45 fokos szöget zárhatott be a gázoló autó hossztengelyével.
A gépkocsit vezető 63 éves helyi asszony ügyvédje a június 18-ai balesetet követően úgy nyilatkozott, védence jól belátta az útszakaszt, de nem tudta elkerülni az ütközést, mert a szülők hirtelen kikanyarodtak elé a babakocsival a járdáról az úttestre.
Ezt az állítást kapták fel egyes lapok, felhasználva a babakocsi ferde állásáról szóló értesülést. Tulajdonképpen a szülőket tették felelőssé a tragédiáért – mondta Kozma Tamás.
Közlése szerint ez a hamis állítás, ez a logikai bakugrás késztette az igazságügyi műszaki szakvéleményt a napokban megismerő házaspárt a megszólalásra.
Az ügyvéd kifejtette: a szülők az eddigi vallomásaikban következetesen állították, hogy az iker babakocsit azért tolták a Szövő utca bal oldalán, a szabályoknak megfelelően a forgalommal szemben, mert a környék rossz minőségű, keskeny, lépcsőkkel és villanypóznákkal szabdalt járdáin nem lehet megfelelően közlekedni.
A balesetet megelőzően egyikük tolta a babakocsit, míg párja kissé lemaradva követte őt – idézte fel a kritikus perceket Kozma Tamás.
A szülők elmondása szerint több autó is elhaladt mellettük (ilyenkor a biztonság kedvéért ők egy pillanatra mindig megálltak), a sofőrök is észlelték a gyalogosokat. Amikor azt látták, hogy az egyik autó egyenesen feléjük tart, akkor a babakocsit toló szülő reflexszerűen igyekezett kivédeni a balesetet. Mivel éppen olyan helyre ért, ahol a padka 10 centivel magasabb, mint az úttest (így arra a babakocsit nem lehet feltolni, csak felhúzni), gyors mozdulattal megkezdte a manővert, de befejezni már nem tudta, és a tragédia bekövetkezett – magyarázta az ügyvéd.
Ellentmondások
Ezért zárhatott be 45 fokos szöget a babakocsi és a vele ütköző személyautó – szögezte le a Kozma Tamás. Álláspontja szerint a szakértői vélemény sem cáfolja a szülők állítását, míg a halálos közúti baleset okozásával meggyanúsított nő több ellentmondásba is keveredett. A tragédia helyszínén azzal védekezett, hogy nem látott semmit, mert elvakította a nap, és csak egy csattanást hallott, ugyanakkor ügyvédje később azt nyilatkozta: védence jól belátta az útszakaszt.
Ha ez így lett volna, akkor a többi sofőrhöz hasonlóan észlelnie kellett volna a babakocsit. Vajon merre figyelt félszáz méteren és hosszú másodperceken át? – tette fel a kérdést Kozma Tamás, aki szerint a gyanúsítotti védekezés (miszerint a szülők kitolták elé a babakocsit) nem tapasztaláson, csak egy téves következtetésen alapul.
A mély gyász közepette a szülőket sokkolták azok a szalagcímek, amelyek igaztalanul hirdették, hogy ők a felelősek a tragédiáért, ezért is gondolták úgy, hogy közzéteszik a végzetes percekben lejátszódottakat. A szakvélemény megállapításainak tükrében remélik, nem kell többé valótlan állításokkal szembesülniük – hangsúlyozta Kozma Tamás.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI érdeklődésére csupán annyit közölt, hogy minden szakvélemény elkészült, de azok tartalmát a nyomozás érdekében egyelőre nem kívánják megosztani a közvéleménnyel.
A szabadlábon védekező gyanúsított és a gyermekeit gyászoló házaspár tanúvallomásairól, illetve a további nyomozati cselekményekről sem adható tájékoztatás – mondta Beluzsárné Belicza Andrea.
A három hónapos ikerpár egyike kórházba szállítása után, még a baleset napján elhunyt, testvére két nappal később halt meg.