További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Levágják a középső kanyar ívét, és mintegy 2 méterrel szélesítik a járdát a Margit híd felújításkor, derül ki a most elkészült engedélyezési tervből. A rekonstrukció 2008 telén kezdődik, másfél évig tart és több mint 12 milliárd forintba kerül. A beruházás alatt a villamosok úgynevezett repülősíneken közlekednek majd.
Elkészült a Margit híd felújításának engedélyezési terve - tudta meg az Inforádió Schulek Jánostól, a terveket készítő Főmterv vezérigazgató-helyettesétől. A terv egyik leglényegesebb eleme, hogy közel két méterrel szélesebb lesz a híd északi, a Margit-sziget felé eső járdája, ugyanis elkülönített kerékpársávot építenek ki rajta.
A kerékpársáv pesti és budai csatlakozó részei is megépülnek. Schulek János szerint a déli oldalon a szobrok és a pillérek miatt nem lehetett ízlésesen megoldani a szélesítést, ezért ott csak gyalogosjárda lesz.
A tervek szerint megszűnik az aluljáró a híd közepén, a járókelők és a mozgáskorlátozottak akadálymentesen, zebrán kelhetnek át a Margit-sziget felé. A tervező szerint ez nem fogja nagymértékben zavarni a forgalmat, mert a hídfőknél levő lámpákhoz igazítják a középső rész közlekedési lámpáit. (Az Árpád hídon, a Népfürdő utcánál nemrégiben rendszeresített közlekedési lámpa jelentős torlódást okoz.)
Az átépítés során szélesítik a híd közepén a forgalmi sávokat, hogy a gépjárműveknek kevésbé éles ívben kelljen kanyarodniuk.
A villamos marad a felújítás alatt
A villamossínek maradnak a jelenlegi helyükön. A 4-es 6-os villamos felsővezetéke egy középső oszlopsorról táplálná a villamosokat, a korábban eldőlő, alaposan elrozsdásodott oszlopokat eltűntetik a híd két oldaláról.
A felújítás során kicserélik a híd vasbeton pályalemezeit, teljesen új korlátokat kap a létesítmény. A Margit híd díszvilágítást is kap, várhatóan a pilléreket, a szobrokat és az alsó íveket világítják meg.
A felújítás a tervek szerint egy év múlva kezdődik és másfél évig tart. A rekonstrukció alatt a híd éppen nem felújított északi vagy déli oldalán várhatóan megmarad a villamos, amely ideiglenes, úgynevezett repülővágányokon halad majd.
Egy sáv járható maradna
Ez a megoldás egymilliárd forinttal drágítja az alapvetően 12 milliárd forintos beruházást, ha viszont busszal pótolják a villamosokat, az is 600 millió forintba kerülne, és sok kényelmetlenséget okozna az utasoknak.
A villamossínek mellett egy sáv maradna közlekedésre a felújítás alatt álló híd egyik felén, amelyen az építkezés ellátásának forgalma zajlik majd, valamint a megkülönböztetett járművek és a taxik közlekednének. A többi járműnek az Árpád híd vagy az Erzsébet híd felé kell majd kerülnie. A Margit-sziget elérhető lesz gyalogosan szinte az egész beruházás alatt. A híd színe várhatóan a megszokott sárga marad.