Összekötik a budai villamosokat
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Áprilisban köthetik meg a támogatási szerződését az úgynevezett budai fonódó villamosközlekedés kiépítésének, többek között erről tárgyalt keddi ülésén a főpolgármesteri kabinet. A belső budai térség villamosközlekedését javító beruházáscsomag 5,5 milliárd forint értékű uniós támogatásáról március elején született kormánydöntés.
A fejlesztés keretében a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonal meghosszabbításával átjárható, összefüggő villamoshálózatot hoznak létre. Óbudáról a Bécsi út- Frankel Leó utca - Margit krt - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon a 61-es villamos, a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon a 19-es villamos, a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerő útvonalon a 41-es villamos közlekedik majd. A kerületi és más hatósági engedélyek beszerzése után idén ősszel írható ki a kivitelezői tender, 2010 tavaszán pedig elindulhat a vágánykapcsolatok kiépítése.
A főpolgármesteri kabinet tárgyalt a Szabadság híd közvilágításának közbeszerzési problémáiról és a Margit híd felújításának legalább egy hónapos csúszásáról is. A Szabadság híd közvilágítására kiírt tendert szerdán a bírálóbizottság újratárgyalja. A felújított Szabadság hidat május végén adják át a forgalomnak.
A Margit híd felújítása kapcsán elhangzott, hogy az engedélyezési eljárások elhúzódása miatt a tervezett május végi munkakezdés helyett várhatóan csak júniusban adható át a híd a közbeszerzési eljárással kiválasztandó kivitelezőnek. Mindez nem befolyásolja a hídrekonstrukció véghatáridejét, a Margit hidat 2010 augusztus végén, iskolakezdésre adják át a forgalomnak.
Az M3-as autópálya bevezető szakasza melletti lakóterületek zajvédelmével is foglalkozott a kabinet. A Zuglót és Rákospalotát az autópályával összekötő főútvonal mentén összesen 21 ezer négyzetméter zajvédő fal építését és 3000 nyílászáró cseréjét tervezi az önkormányzat a Norvég Alap támogatásával.
A fővárosi közgyűlés tavaly 907 millió forintban határozta meg a beruházás összköltségét, ám a közbeszerzési pályázatra 1,6 milliárd forintos ajánlat érkezett. A megvalósíthatóság érdekében 725 millió forintot kell biztosítani. A megoldás érdekében a főváros vezetése tárgyalt a két érintett kerület vezetésével.
A megbeszélés eredményeként Zugló 445, Rákospalota pedig 200 millió forintot költ a beruházásra, cserébe pedig fővárosi tulajdonú ingatlanokat kérnek. A zajvédő fal építése 2010 végéig fejezződhet be.