További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Margit híd környékének szabályozási tervéről, a gödöllői HÉV tarifahatárának módosításáról, és a rákospalotai buszfolyosóról tárgyalt hétfői ülésén a fővárosi kabinet.
A fopolgármesteri kabinet tárgyalt a Margit híd környékének szabályozási tervérol. A híd felújításának egyik feltétele volt, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfo környezetére vonatkozó szabályozási tervet.
A híd felújítása során a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a Germanus Gyula parkot és Przemysl emlékmuvet övezo zöldterületét, valamint a rakpart érintett szakaszát.
A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé a felszínen. Ezek a változtatások a kerületi szabályozási terv (KSZT) készítését tették szükségessé. A kabinet azt javasolja a Fovárosi Közgyulésnek, hogy egyetértési jogával élve támogassák a módosított kerületi jogszabályt.
A városvezetés támogatta, hogy módosítsák a gödölloi HÉV tarifahatárát. Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a jövoben a Kistarcsai kórház is elérheto lesz olcsóbb tarifával. A kabinet azért javasolja a közgyulésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos látogatja a kistarcsai kórházat.
Újra Közgyulés elé kerül a rákoskeresztúri autóbusz folyosó kialakítását lehetové tevo támogatási szerzodés. Ennek oka, hogy a februári jóváhagyást követoen a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség új típusú dokumentumokat fogadott el, így változott a pénzügyi elszámolás szabályrendszere is.
Mivel a fováros vezetése közgyulési jóváhagyás nélkül nem írhatja alá a módosított szerzodést, a technikai módosításokat ismét közgyulés elé kell terjeszteni. A fovárosi képviselok februárban egyhangúlag támogatták a Rákoskeresztúrt Zuglóval összeköto 10 kilométeres buszfolyosó kialakításának programját. A munkálatok a fovárosi költségvetés elfogadásától függoen idén osszel indulhatnak és 2010-ben fejezodnek be.
Két év alatt a jelenlegi háromról hét fosre bovítené brüsszeli képviseletét a Fováros. Az uniós fovárosban 160 európai nagyváros és régió rendelkezik önálló képviselettel. A nyugat-európai fovárosok mellett, önálló irodával van jelen Prága, Pozsony és idéntol Varsó is. Budapest brüsszeli irodája kulcsszerepet kell vállal az EU intézményekkel történo kapcsolattartásban és Budapest érdekeinek képviseletével.
Az unió következo költségvetési ciklusában Budapest relatív fejlettsége miatt kevesebb támogatásra számíthat, ezért különösen fontos a még igénybe veheto források feltérképezése és a hatékony érdekérvényesítés az uniós döntés-elokészítési munka során.