Jenő
-3 °C
6 °C

Összekötik a budai villamosokat

2009.03.10. 11:30 Módosítva: 2009-03-10 11:53:53
Összefüggő budai villamoshálózat kiépítése, a Szabadság híd közvilágításának problémái, a Margit híd felújításának csúszása, zajvédő fal az M3-as bevezető szakasza mellé, ezek voltak a fő témái a főpolgármesteri kabinet keddi ülésének.

Áprilisban köthetik meg a támogatási szerződését az úgynevezett budai fonódó villamosközlekedés kiépítésének, többek között erről tárgyalt keddi ülésén a főpolgármesteri kabinet. A belső budai térség villamosközlekedését javító beruházáscsomag 5,5 milliárd forint értékű uniós támogatásáról március elején született kormánydöntés.

A fejlesztés keretében a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonal meghosszabbításával átjárható, összefüggő villamoshálózatot hoznak létre. Óbudáról a Bécsi út- Frankel Leó utca - Margit krt - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon a 61-es villamos, a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon a 19-es villamos, a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerő útvonalon a 41-es villamos közlekedik majd. A kerületi és más hatósági engedélyek beszerzése után idén ősszel írható ki a kivitelezői tender, 2010 tavaszán pedig elindulhat a vágánykapcsolatok kiépítése.

A főpolgármesteri kabinet tárgyalt a Szabadság híd közvilágításának közbeszerzési problémáiról és a Margit híd felújításának legalább egy hónapos csúszásáról is. A Szabadság híd közvilágítására kiírt tendert szerdán a bírálóbizottság újratárgyalja. A felújított Szabadság hidat május végén adják át a forgalomnak.

A Margit híd felújítása kapcsán elhangzott, hogy az engedélyezési eljárások elhúzódása miatt a tervezett május végi munkakezdés helyett várhatóan csak júniusban adható át a híd a közbeszerzési eljárással kiválasztandó kivitelezőnek. Mindez nem befolyásolja a hídrekonstrukció véghatáridejét, a Margit hidat 2010 augusztus végén, iskolakezdésre adják át a forgalomnak.

Az M3-as autópálya bevezető szakasza melletti lakóterületek zajvédelmével is foglalkozott a kabinet. A Zuglót és Rákospalotát az autópályával összekötő főútvonal mentén összesen 21 ezer négyzetméter zajvédő fal építését és 3000 nyílászáró cseréjét tervezi az önkormányzat a Norvég Alap támogatásával.

A fővárosi közgyűlés tavaly 907 millió forintban határozta meg a beruházás összköltségét, ám a közbeszerzési pályázatra 1,6 milliárd forintos ajánlat érkezett. A megvalósíthatóság érdekében 725 millió forintot kell biztosítani. A megoldás érdekében a főváros vezetése tárgyalt a két érintett kerület vezetésével.

A megbeszélés eredményeként Zugló 445, Rákospalota pedig 200 millió forintot költ a beruházásra, cserébe pedig fővárosi tulajdonú ingatlanokat kérnek. A zajvédő fal építése 2010 végéig fejezződhet be.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?