Nem lehet halottasházat csinálni a Broadwayből

Kerületek

2009.07.22. 07:28 - Spirk József

„Bután nem lehet megoldani a terézvárosi lakók és az itt található szórakozóhelyek látogatóinak ellentétét” – mondta Illés Zoltán. A fideszes polgármesterjelölt szerint elfogadhatatlan, hogy a VI. kerületi vendéglátóhelyeknek egységesen be kell zárniuk 22 órakor , ahogy azt az önkormányzat döntése szeptembertől kötelezővé tette. A képviselő testület utolsó tavaszi ülésén elfogadott rendeletre fideszes képviselők is igennel szavaztak.

Azonnal módosítja a 22 órás zárási rendeletet, ha megválasztják, fogadkozott a Fidesz VI. kerületi polgármesterjelöltje. Illés Zoltán elhatározását az sem befolyásolja, hogy június 29-én a teljes Fidesz-frakció igennel szavazott a kerületben működő vendéglátó-ipari egységek nyitvatartását korlátozó rendeletre. Időközben azonban a főváros egyik legfrekventáltabb vendéglátó-ipari körzetének tekinthető Terézvárosban kitört a botrány.

zarva 05

Illés Zoltán azt mondta, hogy a Fidesz egyértelműen a kerület polgárainak oldalán áll, ha az itt tevékenykedő gazdasági csoportok és a lakosság érdekei között kell dönteni, de ez nem jelenti azt, hogy egy ilyen kérdésben „bután kell állást foglalni”.

A ló túloldala

Szerinte eddig ellenkező véleményen voltak a kerületi szocialisták és szabaddemokraták, akik csak a vészes népszerűségi adatok miatt voltak kénytelenek faképnél hagyni a vállalkozói csoportokat, és a politikai haszonszerzés reményében még át is estek a ló másik oldalára.

Illés szerint tarthatatlan, hogy minden vendéglátóhelyet egyformán este 10-kor kell becsukni, azoknak a kávézóknak, éttermeknek és minden olyan helynek, ahol hangos zene és ricsaj nem zavarja a környék lakóit, a nyitvatartást éjfélig kell engedélyezni. Sőt a kerület egyes részein, ahol a hangoskodás nem okoz gondot, még ez a korlátozás is értelmetlen.

Az ellenzéki politikus cserébe viszont minden olyan zenés szórakozóhelyet bezáratna, amely a panaszok ellenére tovább zavarja a lakók nyugalmát. A diszkóknak, bároknak, kocsmáknak a legmodernebb zajcsökkentő és zajszigetelő technikákat felhasználását írná elő a működési engedély kiadásához. Illés szerint a Fidesz-frakció is osztja véleményét.

Két és fél ezer hely

A Fidesz terézvárosi képviselői június 29-én az MSZP-sekhez hasonlóan teljes létszámban megszavazták a korlátozást. A név szerinti szavazáson kizárólag a Jobbik képviselője szavazott nemmel, Rabin László, volt SZDSZ-es alpolgármester tartózkodott. A Verók István polgármester által aláírt rendelet a becslések szerint 2500-2600 vendéglátó-ipari egység működését befolyásolná. (Kivételt csupán a szállásadóhelyek és a benzinkutak jelentenek. Terézvárosban egyetlen benzinkút üzemel, az is belvárostól legtávolabb eső pontján, a Dózsa György úti vasúti felüljáró lábánál.)

zarva 08

A hosszabb, teraszos helyeknek legfeljebb 24 óráig, zárt szórakozóhelyeknek éjjel egyig tartó nyitvatartást szeptember 1-től a kerület csak akkor engedélyezi, ha ahhoz az üzlettel egy házban lakók kétharmada hozzájárul. A hozzájárulás megszerzését kizárólag azok az eltérő nyitva tartást kérelmező helyek spórolhatják meg, amelyek ellen nem volt az elmúlt évben hatósági eljárás. A későbbi zárásra kiadott egyedi engedélyeket az önkormányzat az első panasz alkalmával visszavonhatja, és akkor is ugrik az engedély, ha a ház lakó közben meggondolják magukat.

Rabin László azt mondta, tartózkodásával azt akarta kifejezni, tudatában van, hogy a kerület számos szórakozóhelye miatt komoly problémák vannak, de a választ ezzel a rendelettel nem találta meg az önkormányzat. „Terézvárosban van a Broadwaynek nevezett szórakozónegyed, abból nem lehet halottasházat csinálni.” Rabin szerint a baj az esetek túlnyomó többségében nem is a helyeken, hanem a fogyasztás után az utcán, a hangoskodással kezdődik.

A XI. kerületben nyár elején bevezetetthez hasonló rendelet komoly bevételkiesést eredményez majd a környék vendéglátó-ipari cégeinél, úgy tudjuk, a tulajdonosok között már el is indult az újbudaihoz hasonló szervezkedés.

A kocsmázás alkotmányos joga

Az Újkorcsoport nevű szervezet kedden az Alkotmánybírósághoz fordult, mert szerintük az önkormányzat visszaélt a rendeletalkotás jogával, és a vendéglátó-ipari egységek a szabályozás miatt „lehúzhatják a rolót”. Kaderják Dániel elmondta, hogy szervezete azt várja az AB-től, állapítsa meg, hogy a nyugalomhoz való jog mellett létezik-e a kulturált szórakozáshoz való jog is.

A szervezet szerint maga a kerület is százmilliós adóbevétel-csökkenéssel kalkulálhat, ha a rendelet hatályba lép.

A korlátozás kidolgozója, Kékesi Tibor, az MSZP helyi és országgyűlési képviselője – némileg Illés megjegyzésével összhangban – azt mondta, hogy azért volt szükség a szigorításra, mert „a kerületben eddig az üzlettulajdonosok voltak erőfölényben, a lakók panaszai pedig nem kerültek érdemben elbírálásra„. A képviselő szerint a testület a nagy pártok teljes egyetértésével köszörülte ki a csorbát, de az önkormányzat nyitott, hogy megoldaás találjon a két oldal érdekeinek egyeztetésére.

zarva 10

A témagazda, nyilván a döntés egyre nagyobb visszhangja miatt, leszögezte, hogy a későbbiekben szóba jöhet akár a rendelet módosítása is, ha az érintett üzlettulajdonosoknak sikerül kidolgozniuk egy olyan, magukra nézve kötelező és lakóknak is kielégítő konszenzusos megoldást, amelyet az önkormányzat is támogatni tud.

Kékesi szerint az ügyben nem a kormányoldal, hanem Illés Zoltán kezdett kampányba, de erről nem egyeztetett pártjával. A szocialista politikus azt mondta, hogy a tervezetet a fideszesek is megkapták, nem érte őket meglepetés, az önkormányzatban mégis simán, lényegében vita nélkül ment át a javaslat.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Marad a szigorú szeszrendelet Újbudán - 2009.06.25.
Határozatképtelenség miatt nem tudták módosítani az este tíztől érvényes alkoholárusítási tilalmat.
Elzárták estére a sörcsapokat Újbudán - 2009.05.26.
Petícióval és demonstrációval tiltakoznak Újbuda sörivó polgárai a 22 órás kocsmabezárás ellen.
Kussolj, Budapest! - 2009.07.20.
Molnár Gyula kerülete után Verók Istváné is élesben gyakorolja, hogy milyen az a takarodó (Hunvald György személy szerint már tudja).

Kommentek

  • 2009.07.22 12:14:04eszkep

    je_suis_peti
    Kösz a linket... Becs' szó, nem én írtam!

    http://hardergeneration.hu/2009/07/18/hogyan-oljuk-meg-az-ejszakai-eletet-a-belvarosban-avagy-szeptember-1-tol-2200-kor-takarodo-a-terezvarosban/

  • 2009.07.22 12:15:16neeskens

    Susztera!
    Ez nem az én logikám, ez a 6.kerületi önkormányzaté

  • 2009.07.22 12:15:39zanzibear

    je_suis_peti,
    a cimborád tán elolvasná a rendeletet, mielőtt f..ágokat írkál.

  • 2009.07.22 12:16:24Lizzke

    Para.zt, (szép neved van)
    Én vagyok aki előbb voltam belvárosi lakó, mint a sukorói gólyák. :-) Előbb, mint a mostani szórakozóhelyek, 40 vagyok. Nem nyugdjas.
    nem volt eleve cirkusz minden éjjel.

  • 2009.07.22 12:16:51336

    Kedves Mindenki!
    Tessenek már abbahagyni ezt a Londonnal példálózást! Igen, Londonban bezár a pub korán. Kétszáz éve bezár korán. Ők így szocializálódtak. Viszont a népek ott is diszkóba, klubba, azaz szórakozóhelyre járnak mulatni és nem a pubba. Utóbbiak viszont egyáltalán nem zárnak be korán...

  • 2009.07.22 12:18:28Lizzke

    Mazcuda, nem kell jönnöd, most teszed mindezt.

  • 2009.07.22 12:19:48magyar állampolgár

    A Dunába lesz lőve az összes. Vagyonelkobzás és a házuk porig égetve.

  • 2009.07.22 12:20:46maczuda

    para zt én is ezt tudom mondani mint Lizzke. Tavaly csak a ház köré 8 szórakozóhely épült. Persze hogy voltak kávézók előtte meg moulin rouge, nem volt az utcai hepajozás. de ez ami most van elég durva, hidd el. Nyáron, kinn az utcán, mint Ibizán.

  • 2009.07.22 12:21:48Lizzke

    magyar állampolgár, TE vagy az IGAZI NAGY F:SZ

  • 2009.07.22 12:22:29maczuda

    Lizzke, mi van?? én a nagymezőben lakom, szeretném megmutatni a budaiaknak akik ide jönnek bulizni az utcára, hogy milyen jó érzés. Mi van már ellenem is fordultál???

  • 2009.07.22 12:23:23Lizzke

    Te portás IQ-jú (elnézést a portásoknak)szerencsétlen.

  • 2009.07.22 12:23:44zanzibear

    para_zt,
    "szórakozóhelyek megjelenése előtt (általánosságban beszélek) ott lakott volna, kvázi ő költözött a zajos belvárosba és nem a szórakozóhelyek őmellé."

    Ez tételesen tévedés.

    Amúgy meg a "Belváros" is városképvédelmi meg műemléki környék.
    A VI. kerületnek azon a részén sem lehet akármit, akárhogy építeni, felújítani, átalakítani stb.

    Hogy hányszáz éve volt (lassan már a középkorig mennek vissza az érvelők) szórakozónegyed a környék, annak azért a mai formáját nézve ellentmond, hogy a nagyon magas bérű bér- és magánpaloták (amik az Andrássy útnak azt a részét alkotják) nem lehetettek volna eladhatók akkor, ha a mainak megfelelő zaj és hajnalig tartó partyarc randalírozás lett volna.
    Tehát, ha azt mondod, hogy állítsa vissza az önkormányzat azokat a viselkedési normákat, amiket az akkori kávéházak és azok vendégeinek viselkedését, minőségét (ugye, nem kocsmáról beszélünk, márpedig itt a részeg vendégeket kibocsájtó intézmények gyakorlatilag drága, zenés kocsmák), akkor egyetértenék veled. Egyébként ez a visszamutogatás a ködös múltba sehogyan sem állja meg a helyét, tehát a legjobb indulattal nézve is tévedés, és ebben a vitában nem kellő érv.

    Azt viszont meg lehet nézni, hogy italozóhelyek létesítését hol engedik, és milyen hatással van a környékükre.
    Mert azoknak nem sok keresni valójuk van a belvárosban, főleg nem tömegesen.

    De mondok én valamit még: a fene nagy belvárosi öntudattal ellentétben számos külvárosi kocsma körül nagyobb a nyugalom és kisebb a kosz, mint ezeknél.
    Igaz, ide nem járnak angol hányásturisták, nyilván nem is akkora a bevételük, és még az index sem követel nekik hajnali nyitvatartást.
    Nyilván nem járnak oda.

  • 2009.07.22 12:24:55336

    Budapesten mai állás szerint 110 youth hostel működik. Az átlagos ágyszámuk 20. A nyári kihasználtságuk 90% fölötti. A hostelek lakói általában európai körúton lévő amerikaiak, ausztrálok, angolok, dánok, hollandok, csak, hogy a legjellemzőbbeket említsem. Az átlagéletkoruk 22. A hostelek többsége szervez a lakóinak úgynevezett pub crawl-t, azaz kocsmatúrát. Ennek célpontja szinte kizárólag a VI.-VII. kerület. Nem pesti specialitásról beszélünk, ez mindenhol EURÓPÁBAN így van. Ha itthon nem lehet majd, egyszerűen lekerülünk a térképről...

  • 2009.07.22 12:25:17Lizzke

    Maczuda, BOCS, dehogy, félreolvastalak

  • 2009.07.22 12:26:45maczuda

    :)

  • 2009.07.22 12:27:24Lizzke

    Zanzibear, tényleg igy van, szerintem is.

  • 2009.07.22 12:35:20Lizzke

    Én nem ott lakom, de sajnálom szegény lakókat a nagymezőben, minden este ki szeretne zongorázást hallgatni az utcáról... Jó sz.r lehet. Mondom ez ugy, hogy szeretem a zenét, de akkoris eszméletlen

  • 2009.07.22 12:36:24pösti

    A 6.,7., kerületben van kb 6000 vendéglátó egység ezeket heti szinten kb 50ezer ember keresi fel, ennek minimum 20 százaléka külföldi,az kb 10000.Ennek kb 2százaléka okádik az utcán(200) és további 800 üvölt.Tehát heti 1000"állat" miatt (akik lehet,hogy 10 év múlva civilizáltabb formában térnek vissza köszönhetően a "szép" emlékeknek) az eddig kialakult "struktúrát" most egy töketlen,korrupt önkormányzat miatt levágnánk,úgyhogy mindez az Ő saruk mivel képtelenek megoldani egy RENDÉSZETI kérdést.

  • 2009.07.22 12:42:08pösti

    Megoldásként a forma1 4 azaz négy milliárdos állami támogatását megfelezném és fokozott rendészeti jelenlétre és a köztiszaságra forditanám...

  • 2009.07.22 12:45:59pösti

    Talán még nyílászáró cserére és klímára is futná...

  • 2009.07.22 12:54:23pösti

    transzparens info,hogy a hétkerben este 8 és reggel 8között 2 azaz kettő darab járőr autó(kb 4 "tettrekész" rendőrrel) van szolgálatban, értsd alszik egy csendes mellékutcában miután megszedte magát...

  • 2009.07.22 12:57:21Long R3 IGF-1

    Éljen a jobbik, vesszenek a nyuggerek!
    MAGYARORSZÁG A HÁNYÁSTURISTÁKÉ!!!

  • 2009.07.22 13:01:57Lizzke

    Kedves Long stb, köszönjük az épitőjellegű hozzáhányásodat, mosmá menj és vedd be a gyógyszered!

  • 2009.07.22 13:03:52Lizzke

    Pösti, alighanem igazad van, a yard mellékvágányon bóbiskol ott valahol, hallottam én is.

  • 2009.07.22 13:13:08nemertekhozza

    A kommentek alapjan olyan jo erzessel tolt el, hogy a hatkerben lakok soha nem jarnak szorakozni, este 10-kor _mindig_ otthon akarnak aludni, hogy masnap a munkahelyukon szaz szazalekot nyujthassanak! Nagyon remelem, hogy ez nem csak alszent duma, es valoban sosem mennek sehova 10 ora utan szorakozni, foleg nem egy masik keruletbe/varosba/orszagba!

  • 2009.07.22 13:16:20Lófasz Hadnagy

    Hm, én pl. rengetegszer mentem a kerületbe sörözni/mulatni, de valahogy egyszer sem randalíroztam, de ezek után én sem tehetem ezt meg. Mi volna, ha nem a teljesen normálisan bulizókat (szolíd megítélésem szerint az összes ember 90%-a) és a helyi vendéglátósokat büntetnék annak a 10%-nak a tahóságáért, hanem mondjuk sűrűbben járőröznének arra a zsaruk és következetesen lekapcsolnák az őrjöngőket?

  • 2009.07.22 13:18:27Lófasz Hadnagy

    Természetesen a sörözést, nem a randalírozást nem tehetem meg, mielőtt valaki félreértene... :-)

  • 2009.07.22 13:19:02maczuda

    hjaj nem értekhozzá, olvass kicsit vissza. te elmész szórakozni mondjuk napi 1szer vagy havonta 1szer, ok. de mi mindennap hallgatjuk az ordenáré üvöltözést, rombolást, stb... ne legyél értetlen. és úgy elég nehéz 100%-ot nyújtani, hogy szinte soha nem tudsz normálisan aludni. nézd a másik oldalát is.

  • 2009.07.22 13:21:23maczuda

    Lófasz Hadnagy, igen, én is ezt akarom, attól hogy itt lakom én nem lobbizok az este 10 miatt, nem tudom miért kell elküldeni rögtön az itt lakókat a picsába, meg hogy költözzünk el, dögöljünk meg, hogy bulizhassanak. ennyi kéne csak, vmi ami megfékezi az utcán tombolókat, ennyi.

  • 2009.07.22 13:21:46magyar állampolgár

    Lizzke
    Majd anyád kimossa szádat egy szappannal amiért ilyen randán beszélsz!

  • 2009.07.22 13:22:50Balance Of Power

    Tenyleg maczuda, a te lakasod tobbet vagy kevesebbet er egy teljesen ugyanolyan parameteru, de csendes utcaban levonel? Mittomen, Aradi, Dessewfy stb. valoban csendes reszei? Erdekelne, hogy az a teny, hogy s Pesti B-ra nezel, mennyit valtoztat rajta? Mert az tenyleg szivas, ha elvileg tobbet er a lakasod es nem tudod ervenyesiteni, de ha mondjuk egy bulikedvelo vevo jon, akkor siman at lehet menni keruleten belul mashova (es ezt NEM ugy ertem, hogy "el lehet koltozni bazeee")

  • 2009.07.22 13:23:53neeskens

    Szívesen átmegyek okádni, dorbézolni bármelyik kerületbe, hogy a 6.kerületiek ne azt érezzék, hogy csak nálunk ilyen rossz a helyzet.

  • 2009.07.22 13:24:38Balance Of Power

    Apropo, maczuda, nem csinalunk egy ellenbulit nalatok? Kihanyunk az ablakon meg lehugyozzuk a randalirozokat fentrol. Deal?

  • 2009.07.22 13:26:01maczuda

    Balance: sajnos kevesebbet ér, most nem a válságról beszélek, mióta a szemben levő egész házból szórakozóhely lett, ergó, a 4. emeleten is bulizókkal nézel szembe mikor lefexel aludni a pizsidben. Pár éve még többet ért, amikor nem volt körülvéve ennyi bulihellyel csak 1-2 kávézóval. sajnos. Amúgy a külföldiek tényleg szeretnek idejönni, de csak bérelni nem megvenni. :(

  • 2009.07.22 13:26:38Lizzke

    Te.....Hadnagy, figyelj csak: Nem sak az a baj, hogy őrjöngenek éjjel a teraszosok, hanem, hogy ordít a "muzsika". és a nyomorúlt rendőr mikor kiszáll a kocsiból lehalkítják neki, szerencsétlennek-, erre elmegy... És egy perc mulva kezdődik a cirkusz.
    Hidd el!
    Nem veled, meg a normálisan mulatókkal van itt a gond.
    A tulajok a zajjal csalizzák, meg marasztralják piára a vendéget. Az meg vedel, míg lemegy kutyába. Már aki... Aki nem, az hazamegy

  • 2009.07.22 13:28:50maczuda

    Balance: szerinted nem csináltam már?:):) amúgy nem csak én, tudok másról is, aki vizet öntött ki, na arra kijöttek a rendőrők. Amúgy pont ezért mondtam, hogy előbb-utóbb lesz valaki, aki valami nehezebb tárgyat fog kidobni(nem én), de meg fogom érteni..

  • 2009.07.22 13:31:09Balance Of Power

    Mondjuk akkor viszont tenyleg felmerul a kerdes, hogy nem eri-e meg egy ugyanannyit ero, ugyanolyan allapotu, masik utcaban (ahol nem uvoltenek) levo lakasba atmenni. Lehet, hogy hazat sem kellene valtani. Ismerem a lakashoz valo kotodest, de a kerulethez valo kotodes (nalam legalabbis) erosebb - nem beszelve a nyugalomrol. Siman el tudom kepzelni, hogy ugyanabban a hazban egy udvari frontos keroban nem lenne semmi gond.

  • 2009.07.22 13:31:44zsírzselé

    itt lakom én is. nem csak a liszt f. téren megy a buli, hanem a király utcában is, ami a gödört köti össze ezekkel a helyekkel. a király egyik fele 7ker, akkor most mi lesz?
    a probléma sulyos az itt lakoknak és nem csak a zaj miatt. szombat vasárnap egy undor a királyon kilépni a liftből, mert a kapualj is hugyszagu- reggeli friss levegő a kisgyerekeimnek :(
    gondolkodtam már hogy mi lenne a megoldás
    az utcák rendszeres takaritása. emléxem még kutyaszar porszivozó gépet is vett az önkormi évekkel ezelőtt, de aztr se látom
    szóval takaritani kell, és ennek kiszámolható a költsége. a forrás ehhez már hozzárendelhető: adó,bírság, közmunka
    miért nincs wazze közmunka
    ha valaki telehányja belvárost az ne sárgacsekkezzen, hanem szedje, vakargassa a sárgarépát egy hétig az utcán meg a házfalról, ne a sajátját hanem a másét. legközelebb talán visszanyeli ha eszébe jutna a bünti.

  • 2009.07.22 13:33:53maczuda

    Ja ja egyébként jól látod, csak tényleg egyenlőre nem tudjuk megvalósítani, de folyamatban van a dolog. csak mondjuk sokan vannak ezzel a problémával hidd el.

  • 2009.07.22 13:38:39wagabound

    Érdekes, hogy nálunk többnyire csak szélsőségekben tudunk gondolkodni, továbbá nem csak átesünk a ló túlsó oldalára, hanem helyből átugorjuk.

    Igen, bizony, bele lehet őrülni az ablak alatti rendszeres hajnalig tartó üvöltözésbe, randalírozásba. És igenis a kultúrált, nyugodt élethez, pihenéshez való jog felülír MINDEN ezt akadályozó jogot, és senki nem kényszeríthető arra, hogy a pusztába költözzön a nyugodt alvás kedvéért.

    csakhogy ennek nem az a módja, hogy meghatározott időben bezáratok MINDEN szórakozóhelyet. Azokat kell csak elővenni és kőkemény bírságokkal, végső esetben pedig bezárással móresre tanítani, amelyekre rendszeres panaszkodnak, és amelyek a működésükkel nyilvánvalóan zavarják a közrendet. Persze, ez macerásabb, és az ilyesmivel nem lehet polgármesteri választást nyerni...

  • 2009.07.22 13:38:40para_zt

    zanzibear,
    Azért úgy látom, hogy a lényegben egyetértünk.
    Rend kell és nem siralomház.
    336 és pösti, nálatok a pont. Aki a VI.-VII. kerületbe költözött néhány éve, tudnia kellett mire számítson. A turistákat -bármely barom is némelyik- kitiltani balgaság. Rá kell őket kényszeríteni az utcán való kulturált viselkedésre. Ennyi. É smég pénz is jön be belőle. Nem értem, hol itt a bibi.

  • 2009.07.22 13:43:12nemertekhozza

    Nezd maczuda, en megertem, hogy az ott lakok az eletminoseguk javitasat szeretnek elerni es ezzel kapcsolatban jelenleg ez a bezarosdi az egyetlen kezdemenyezes, de azert nem kene bamban bologatni minden hulyesegre!

  • 2009.07.22 13:56:19es2300

    kivancsi vagyok milyen gazdasagi erdekek - ertsd zsarolas - van az ugy hattereben
    nyilvan a keruletben mukodo vendeglatoipari egysegek a vonatkozo adokon tul jelentos penzeket csorgattak vissza az onkormanyzat vezetoinek korabban, ahhoz h ezt a csapot onkezukkel zarjak el a politikusok, a szavazatszamnal erosebb ervre van szukseg

  • 2009.07.22 14:00:40shitgun

    Zsírzselé! Egyrészt ha gyerekkel nyomod a belvárosban, akkor rosszul döntöttél, a Király utcai kéród bizton ér egy kerteset zöldövezetben, ha kölköm lesz, semmiképp se csinálnám máshogy. Másrészt ha a lift van összehányva, akkor talán nem a L.F. téri sörözők osontak be oda, hanem a házban lakók valamelyike. Legyél tökös, kapd el a nyakát, nyomd bele a fejét, plusz egy saller, máris megvan a prevenció.
    És kérném szépen, hogy aki nem a kerületben lakik, ne legyen már ilyen nagyon okos. Leginkább ne szóljon bele.

  • 2009.07.22 14:01:31Lizzke

    Azt javasoljátok ne legyen záróra, hanem bünti a zaj és a randalr ellen a tulajnak?
    Akkor elmesélem, mi a menete (már, ahogy én tudom).
    A jegyző felé kell eljárást indítani a lakók aláírása alapján (megtörtént az én esetemben), majd a jegyzőnővel történt telefonbeszélgetés kiábrándított. A hölgy valami olyasmit javasolt, hogy kitesznek zajszíntmérőket, hogy megállapítsa, tényleg zavarhatja-e a lakókat a zaj.
    Dolog kb ennyire jutott a részemről

  • 2009.07.22 14:03:29Lizzke

    Hogy a jegyzőnő honnan tudja megállaptani, az én és a többi lakó alvását melyik zajszint zavarja...., passsz.

  • 2009.07.22 14:04:08koboldka

    Zsirzselének abban igaza van, hogy vissza kell állítani a közmunkát. A magyar bíróságoknál és a szabálysértési hatóságoknál ez a legkevésbé kiszabott büntetési forma, pedig a lenne rá lehetőség. Érdekes külföldön bevált módszer. Összefirkáltad v. lehánytad a falat, akkor takarítsd le. Csak hát ehhez is kéne, hogy kirendeljenek egy közterületfelügyeletest, meg gyalogos járőröket. Szép gondolat volt anno, hogy pénzbírság jár annak aki, nem szedi fel a kutyaszart, de kérdem én valójában hány esetben szabtak ki bírságot.

  • 2009.07.22 14:05:29Lizzke

    még valamit: még véletlenü sem figyelmeztették a Kávézókocsmát a zajra illetve a részegekre.

  • 2009.07.22 14:05:32nemertekhozza

    Lizzke, ezek utan szerinted nem az eljarassal van veletlenul a baj??? Nem azon kellene inkabb valtoztatni? Inkabb zarjunk be mindent, es ne kelljen semmivel se foglalkozni?

  • 2009.07.22 14:07:15Böbőke

    clementino01"gyenge sarkítás",jó direktekt írtam ezt,hogy a gyengébbek is megértésék,úgy lászik sikerült.De ne mond, hogy ilyesmi nem történik,mert számtalan példát lehetne rá keresni,pl.Nagykőrösi út, régi Mo-ás Dunaharaszti szakasza, és még sorolhatnám.Itt is ígértek zajvédő faltól kezdve mindent,csak valahogy ez elfeljtődött.Végül is teljesen normális, hogy Csömört ketté vágja az új Mo-ás, aki meg át akar jutni egyik oldalról a másikra,az ne tegye,mert a gyalogoshíd többletköltségetokoz.Vidéken nem mindenkinek van kocsija,most tanuljon meg repülni az egyszerű halandó?Nem a tervezésnél kellett volna erre gondolni?Egyébként az én kertemben az utcai villanyoszlop fele bent áll,mert az Elektromos műveknek ehhez joga van,"valamelyest"rontja az életkörülményeimet,mert útban van,de hát ugye ez teljesen normális,mert utcai világítás kell.Itt a probléma,amikor valaki védi a tulajdonát,vagy az életkörülményeit az egyeseknek rögtön mekkora gond,persze csak addig,amíg a őket nem érinti valami más.

  • 2009.07.22 14:08:30shitgun

    Na ez a lényeg Lizzke. Látod, te sem közösségi érdekben gondolkodsz, rögtön az a lényeg, hogy mennyi a te elviselhető zajszinted. Elmondom, nem fogják hozzád igazítani a kerületet. Majd ha három házibuli lesz minden hétvégén a tömbödben, visszasírod a jó kis kocsmákat.

  • 2009.07.22 14:09:44neeskens

    Shitgun!
    Én a kerületben lakom, akkor beleugathatom a marhaságaimat?

    Namost nálunk lent lakik egy cigó család,jóarcok meg minden, viszont kétnaponta eszetlen bulikat csapnak. Engem ez zavar, most mi legyen? Költöztessük ki őket, kérjük meg, hogy ne bulizannak?

    Aztán volt a szomszédban egy kutya, namost az állandóan ugatott.Szerintem be kéne tiltani neki, hogy ugasson.

  • 2009.07.22 14:09:53Lizzke

    Nemertekhozza, én tényleg nem értek hozzá. :-)
    De azt tudom, hogy nem akar történni semmi, és régóta így megy ez. Mintha akik tehetnének valamit, eddig a fülükön ültek volna. Én megmondom őszintén (bár az ég világon semmi bajom az éjszakázókkal), most reménykedem, hátha lesz valami eredmény.
    (Hidd el egyébként-csak úgy írom, mint tapasztalat-, az éjszakai üvöltözésből/sikítozásból a lányok éppúgy kiveszik a részüket, nincs semmi különbség...Tényleg).

  • 2009.07.22 14:10:16sarah_with_love

    maczuda, csak nem az instanttal szemben laksz? Vagy a morival? x_X

    Amúgy bunkók mindig lesznek, ha bezárják a helyeket, félő, hogy talán még többen is. De a lakókat meg lehet érteni - a rendőrség valszeg el van foglalva a "környék" durvább részeivel, nekünk is volt, hogy mire egy bunyóra rendőrt hívtunk, a részegparasztok már sehol nem voltak. De a kvázi bezáratás ezt sem oldja meg. Inkább fejlesztésre kellene kötelezni az x után nyitva tartani akaró helyeket, a többi köpködőt meg legyalulni a rákba.

  • 2009.07.22 14:13:01Balance Of Power

    2009.07.22 14:04:08koboldka

    Es ha latinul rafirkalsz a falra rossz helyesirassal, akkor le kell irnod 100szor ;)))))

    2009.07.22 14:00:40shitgun

    Be is baszna, ha minden gyerekes kikoltozne a varosbol. Na, AKKOR lenne nyuggernegyed T.varos. Azert mi is felnottunk valahogy itt...

  • 2009.07.22 14:13:16neeskens

    Namost a cigók és a kutya sértik a pihenéshez való alkotmányos jogomat.

    Viszont, amit ketten együtt csinálnak az így már akkor alkotmányellenes összeesküvésnek számít? Akkor a kutya is meg a roma család is mennek a Budaházy mellé?

  • 2009.07.22 14:18:43zanzibear

    shitgun,
    csak éppen törvényben van szabályozva, hogy a nap különböző szakában a különböző típusú lakóövezetekben mennyi az elviselhető zaj mértéke.
    És ez éppen a közösségi érdekek védelmében van így.
    Nem Lizz-hez, hanem az ott élő, ott lakó lakossághoz.
    Hányásturista kvóta viszont nincs benne :D :D :D

  • 2009.07.22 14:28:41nemertekhozza

    Lizzke, mondom, en megertem az ott lakokat, hogy azt szeretnek, ha ejszaka nem csend lenne es mivel ez a rendelet most megkavarta az allovizet meg mert allitolag a lakok erdekeben hoztak, a lakok persze hogy felkaptak a fejuket es tamogatjak veszettul, mert csak annyit hallottak ki belole, hogy az o erdekukben tortenik valami. Azt mar nem latjak be, hogy ez abszolut nem erdekuk nekik!
    En peldaul kulso keruletben lakom, de a belvarosban dolgozom (nem hatker) es a penzemet is a belvarosban koltom (illetve koltottem eddig). Ha a penzem nem kell a belvarosnak, akkor elkoltom mashol, de ez egyreszt rossz lesz a belvarosnak, hiszen a penzem mas kasszajat gazdagitja, masreszt rossz lesz nekem is, mert a belvarosban konnyebb osszetalalkozni a baratokkal es joval szinvonalasabb helyek vannak, mint a kulso keruletekben.
    Azt azert megkerdezhetem, hogy Te, es a tobbi hatkerben lako hova jartok szorakozni? Es valoban elfogadhatonak erzitek, hogy egy rendelet mondja meg, hogy meddig szorakozhattok?

  • 2009.07.22 14:30:15es2300

    (juteszembe egy idoben a leany aki alattam lakik, kimondottan hangosan szexelt a pasijaval, szolok is a polgarmesternek h hozzon egy rendeletet mert ez igy nem mehet tovabb, dugni csak 22 elott lehet es sikoltozni kozben egyaltalan nem ill. csak ha a lakok 2/3-a beleegyzik, de nyoges mehet, finom halk nyokdecseles)

  • 2009.07.22 14:35:01maczuda

    nemertekhozza ne vagdalkozz egy percig sem mondtam hogy zárjanak be a helyek, sőt az indexen olvastam, hogy ezt tervezik, de nem is a helyekkel vana legnagyobb baj, hanem, hogy azt pont leszarja mindenki és minden szinten, hogy az élhetetlenné teszi a környéket, amikor kiözönlik a sok ember és vonulnak. amúgy nappal is, mert reggel azt kerülgeted amit otthagytak az éjszakaiak. és hangsúlyoznám, nem péntek, meg szombat estékről beszélek. ha csak az lenne...

  • 2009.07.22 14:39:15maczuda

    nemertekhozza:sarkítod a problémát. nyilván mi is szórakozunk, sajnos nem a külkerületben, megnézném mit szólnál hozzá naponta. Valami oyasmi kéne hogy hétköznap korlátozzák csak vagy ilyesmi, de az hogy semelyik nap nem tudsz érdemben pihenni az nonszensz nem gondolod? elhiszem hogy Te pont nem a kapunkba szaró hányó vagy, de sokan azok, és ez mindennapos. de ha gondolod ezentúl minden reggel csatolok ide fényképet a kapunkról, meg egy kis videófelvételt mi folyik itt az utcán.

  • 2009.07.22 14:47:25Lizzke

    Nemertekhozzá, megkérdezheted, persze.
    Én osztott munkaidőben dolgozom, délelőtt, és este (!) 11körül hazaérek, aludnék má végre, nade....:-(

    Ha szabadnapom van, napközben rohangálok ügyeket intézni, mint mindenki. Este pedig igyekszem nem túl sokáig éjszakázni, és...hát szóval, nem szoktam annyira lemenni kutyába, hogy ne érjek el egy mosdóig, ha kell.

    Egyébként, biztosan szerinted is, ha nívósabb helyekre jársz, meg is fizeted azt, hogy ne vegyenek körül ordító, hányó csávók, nem? Ez természetes, gondolom, hogy ezért is fizetsz.
    Akkor a körülötted lévő lakásokban lakók számára miért nem természetes?

  • 2009.07.22 14:52:26Lizzke

    Shitgun, a jó kiskocsmákat legfeljebb Te sírod vissza.
    Máskülnben a velem egy helyen lakók számára is za a zaj, úgyhogy nem az Én, hanem a Mi zajszíntünk a tét. És nem a Tied, mert úgy látom, Te füldugóval élsz

  • 2009.07.22 14:54:40lápi lidérc

    Engem csak az érdekelne, mennyi pénzt kapnak az Index újságírói vagy vezetői a VI. kerületi szórakozóhelyek vezetőitől ezekért a meglehetősen egyoldalú hangvételű cikkekért.

    Szerintem nem keveset.
    Esetleg innentől ingyen ehetnek-ihatnak a kerületi szórakozóhelyeken?

  • 2009.07.22 14:58:17shinigami

    a problema meg mindig az h ez a rendelet rohadtul nemfogja megoldani a problemat (reszegek hazafele rikacsolasat stb) ellenben rohadt sok hely kb kenytelen lesz bezarni
    grat

  • 2009.07.22 15:02:06Lizzke

    Igen, sajnos miközben folyamatosan jönnek a pamaszkodó hozzászólások a lakóktól, eközben az Indexen jelennek meg az egysíkú "elsorvasztják a belvárost" című szösszenetek. Hát istenem... A T. cikkíró nem tudja miről r, van ilyen.
    Száz szónak is egy a vége:
    GOND VAN, ez világosan látszik. Nem újkeletű, ámde most kapott hangot (végre).
    Mégis azt sejtem, hogyha ilyen hamar finomodni tudott a tervezet, majd tele lesz kedvezményekkel, kibúvókkal, kiskapukkal (bárcsak tévednék), minden marad a régiben! Szeptember 2.-án is lehányják hajnalban az Operát, szeptember 3.-án is lehugyozzák hajnalban a környező kapukat, és októberben is végigordíbálják az éjszakát az Andrássy úton, a Világretyóság részén!

  • 2009.07.22 15:05:19shinigami

    igen ez a gond megvan az OSSZES europai fovarosban ott megsem ugy oldjak meg h bezarjak a szorakozohelyeket
    mar megint mindenki mas a hulye csak mi tudjuk h kell ezt csinalni

  • 2009.07.22 15:06:38shitgun

    Lizzke, én szerncsés alkat vagyok, és ágyúdörgésben is tudok aludni, tudom, más meg nem, de akkoris blődségnek tartom a tiltást, azt is, hogy sokaknak itt a pénteken szórakozó=kapubahányó. Most hirtelen hatalmas probléma lett a kocsmazaj, rendben, oldjuk meg, de akkor kérem szépen, csapjuk hozzá az endlőzunghoz a hétvégi flexelő szomszédomat meg a gang túloldalán lakó három egyetemista csajt is, akik kétnaponta zajonganak éjfélig kb 10 pasival, mert engem meg ez zavar. Rajtam nem akar segíteni ez a rendelet? Én is dolgozom...

  • 2009.07.22 15:06:43zauberpferde

    lápi lidérc: vagy tulajdonosok, (résztulajdonosok, csendestársak) valamelyik műintézményben?

  • 2009.07.22 15:07:25shitgun

    Lizzke, én szerncsés alkat vagyok, és ágyúdörgésben is tudok aludni, tudom, más meg nem, de akkoris blődségnek tartom a tiltást, azt is, hogy sokaknak itt a pénteken szórakozó=kapubahányó. Most hirtelen hatalmas probléma lett a kocsmazaj, rendben, oldjuk meg, de akkor kérem szépen, csapjuk hozzá az endlőzunghoz a hétvégi flexelő szomszédomat meg a gang túloldalán lakó három egyetemista csajt is, akik kétnaponta zajonganak éjfélig kb 10 pasival, mert engem meg ez zavar. Rajtam nem akar segíteni ez a rendelet? Én is dolgozom...

  • 2009.07.22 15:11:54shinigami

    lápi: vagy csak latjak azt amit te nem?

  • 2009.07.22 15:18:45nemertekhozza

    Maczuda, egy szoval sem allitottam, hogy Te akarnad a helyek bezarasat! Es sarkitok, igen, meghozza szandekosan. Pont ugy, ahogy Te is! Ugy csinalsz, mintha mindenki csak azert menne a 6. keruletbe, hogy az ablakod ala foshasson! Gondolom Te sem azert jarsz szorakozni, hogy a szomszed kerulet utcakepet a hanyasoddal tedd szinesebbe, es bizonyara rosszul esne, ha valaki ezt allitana rolad!

    Lizzke, igen, szinvonalasabb helyekre valoban a szinvonal miatt jarok, es ez a belvarosi kocsmakban/barokban/stb adott. Mondtam, megertem az ott lakok problemajat, de erre nem lesz megoldas, hogy bezarjak a helyeket! Reszegek ugyanugy lesznek az utcakon, sot meg merem kockaztatni, hogy nagyobb lesz a hangoskodas (bar talan igy nem fog hajnalig tartani).
    Mindannyian tudjuk, hogy a megoldas a torvenyek betartatasa lenne es a fokozott rendori jelenlet, csak ahhoz tenni is kene valamit! Masreszt nem lennek meglepve, ha a tomeges csodok utan egy/tobb "onkormanyzati kotodesu" vallalkozo kezebe kerulnenek ezek a frekventalt helyen levo ingatlanok, aztan "varatlanul" mar nem is lenne olyan nagy szukseg arra a rendeletre!

  • 2009.07.22 15:20:36nemertekhozza

    Lapi liderc:
    "Esetleg innentől ingyen ehetnek-ihatnak a kerületi szórakozóhelyeken?"
    Jaja, este 10-ig! :D

  • 2009.07.22 15:35:20Jenya

    VII.kerületi vagyok, mindkét oldallal egyetértek, szeretek bulizni én is, ugyanakkor utálom amikor üvöltözés megy az ablak alatt.
    Rendészeti kérdés ez kérem!
    -legyen több járőr,aki büntet is , azt csípjék fülön a hányós magaalászarós angolokat magyarokat, azt 100eur bírság alkalmanként. Majd bekussolnak az utcán, rendőrség=bevétel

  • 2009.07.22 15:35:45zauberpferde

    Ebben az országban minden a menekülésről szól. A hatodik kerületből elköltöztem, az ötödikből elköltöztem, a Vízvárosból elköltöztem, a budai Várból elköltöztem. Most Újbudán élek, de látom innen is mennem kell. Most akkor hová menjek? Adjatok tanácsot, mit tegyek? :)))

  • 2009.07.22 15:37:04shinigami

    Jenya:
    az nemjo, azert dolgozni kell

  • 2009.07.22 15:39:27Jenya

    ...de mégegy dolog, pl a városi kutyaszar -mindjárt a kapuban, azzal is tzennék akkor valamit nem csak a zajjal. Én jól alszom, egy hétvégi kisebb csörömpölés murizás kevésbé zavar , mint a reggelre teleszart utcák, a hozzájuk tartozó kutyaszarhoz nemn hozzáérő nyugdíjassal.Ha ilyet mer tenni az önkormányzat akkor kutyát is tilos legyen a kerületben tartani! (aztán jön a miniszoknya betiltása....meg a flexelő szomszéd betiltása is! haha)

  • 2009.07.22 15:42:42Jenya

    gondoljatok csak bele... esténként 20fő előállítása kezében a 100eur bünti : fél milla azaz 600.000ft majdnem. Ugye nem 20rendbontás van egy este..... kész nyeremény. Miért is ne lehetne büntetni? Londonban kutyaszar=500 FONT! nem vacakolnak ! egy kocsin futkosásárt 100eur -ajándék.

  • 2009.07.22 15:57:45Lizzke

    Shitgun, Te mázlista!
    Ha téged komolyan zavar a szomszédság, az nem jó.
    Minden háznak van szabályzata, amit be kell tartani a lakóknak. Nem járhatnak vitustáncot rendszeresen a melletted lévő lakásban csak azért, mert például Ugandából jöttek, tartják a nagyinak ezt a kedves szokását, amellyel altatni szokta a kisdedeket (PÉLDA VOLT).
    Szóljál a közösképviselődnek (örülni fog neked), hogy figyelmeztessea házszabályra! Ha nem hagyják abba a gyötrésedet, vagy lépj be a törzsbe és járj körtáncot velük esténként (meggondolandó-, fogyókúra), vagy valami 3ezerért kezdeményezhet a képviselő egy csendháborítási eljárást (asszem ilyesmi a neve).
    Hát, tudom, nem egy Hawaii nyaralást ábrázoltam neked, de ha nagyon nem tudsz pihenni, ez egy lehetőség, talán...

  • 2009.07.22 16:03:27világosan

    Bravo végre valaki kimondta az igazat.: Kedves Mindenki pontosan erről van szó amit nemmertekhozza is írt.
    "Mindannyian tudjuk, hogy a megoldas a torvenyek betartatasa lenne es a fokozott rendori jelenlet, csak ahhoz tenni is kene valamit! Masreszt nem lennek meglepve, ha a tomeges csodok utan egy/tobb "onkormanyzati kotodesu" vallalkozo kezebe kerulnenek ezek a frekventalt helyen levo ingatlanok, aztan "varatlanul" mar nem is lenne olyan nagy szukseg arra a rendeletre!"

    Mindannyiunkat félrevezetnek és hülyének néznek. A történet rég nem arról szól, hogy mikor zárjanak a szórakozóhelyek......
    10 évig laktam a Nagymező utcában a Komédiás kávéház felett. Ímádtam, mai napig visszavágyom a belvárosba. Elköltözni azért köldtöztem el, mert elegem lett abból, hogy az ablakból kinézve az ordítozó, hugy...zó és sza...ró hajléktalanokat, turistákat és kedves városlakóinkat láttam és azt, hogy a felújított Brodway-t 2 hónap alatt lelakják.
    Nem tudunk viselkedni.... Nics az embereknek kontrolljuk és ha nem látnak a környéket rendőrt vagy aki a rendre figyel állati módon tudnak viselkedni. A Mozsár és Nagymező sarkán található térfigyelőkamera nagy "balhé" után lett visszakapcsolva. A rend őrei nem is akarnak tudomást venni arról, hogy mi folyik a belvárosban. Hiába hívod a rendőrséget, nem tesznek semmit. Kijönnek a helyszínre, lassítanak és továbbhaladnak. Szomorú.....
    Egy európai városban sem tapasztaltam ilyen feldordulást a legnevesebb szórakozónegyedben sem mint itthon. és tudjátok miért, mert ott viselkedni tudnak az emberek és tekintélye tekintélye van a rendőrnek !!!!
    Az a spanyol huszonéves banda aki itt ordítozik, otthon nem merné megtenni. Itt is azért teszi meg mert nálunk lehet!!!!

  • 2009.07.22 16:05:13világosan

    Bocsi a sok helyesírási hibáért de gyorsan gépeltem.

  • 2009.07.22 16:07:20Lizzke

    Te, azért egy hulla részeg embertől én nem várok Hilton-feelinget.
    A dobgépes ricsaj meg nem belőlük jön.

  • 2009.07.22 16:12:33Lizzke

    Jenya, Te elírtad a neved

  • 2009.07.22 16:26:11zauberpferde

    Lejárt a munkaidő?

  • 2009.07.22 16:33:24koboldka

    világosnak van igaza és pont.

  • 2009.07.22 16:42:31Jenya

    Lizzke: Mé'?
    :)
    Világosnak igaza van.

    bulizni lehessen, de valamivel az állatokat is rendszabályozzák meg.Itt lenne a dolog megoldása, BP-n hétvégén éjjel egy rendőrt sem látok évek óta.
    Több angol és éppen spanyol fiatallal trécselek az ilyen helyeken, ők úgy jönnek ide hogy buliváros Budapest-és kinek mit jelent ez....ugye
    Ahogy a német autós otthon csordogál 50-nel a városban itt meg padlógáz , úgy a rendőrtől tartó külföldi fiatalok itt sajnos állattá változnak.

  • 2009.07.22 16:48:43dio108

    Teljesen egyetértek. A törvények, rendeletek batratatásával nem fordulhatna elő, hogy illegálisan használja pl. a Time Cafe a közterületet.

    Ráday utca is egy nagy szar lett, nem kult utca.

    Nem is értem, hogy mi abban a jó, hogy kiülhetsz a parkolóba a pöfögő autók mellé és rendelsz magadnak egy pizzát.

  • 2009.07.22 16:53:19kényszerbagoly

    Hol az írásom??

  • 2009.07.22 16:58:03zauberpferde

    Jenya:Hozzájárulnák komoly összeggel, a "Tekintélyes rendőr intézkedik a részeg fiatallal szemben" 1/1 köztéri szoborcsoport megalkotásához! (Duplikátum bárhol kihelyezhető, az érintett helyeken.)

  • 2009.07.22 16:59:59kényszerbagoly

    Második terítés..Bár fárasztó volt végigolvasni..
    Zanzibear, Lápi lidérc, az Indexről írt gondolataitok érdekesek...
    Eszkep! A Te környékeden úgy látszik arészegek a hajóról nem érnek ki a partra, vagy nem annyira részegek!
    NeesKENS666 Ne kens össze magaddal mindent!
    336 a diszkók és a disznók a város mellett vannak!
    Wagabund! Minden szavad arany!

  • 2009.07.22 17:03:21zauberpferde

    kényszerbagoly: Kár, hogy nem láttuk az első indulatot...:)

  • 2009.07.22 17:09:27kényszerbagoly

    Mihez mellett érv az, hogy Londonban 100 éve korán /mellesleg 11-ko/ zárnak a pubok! Ja, ott régebben van demokrácia nem szégyen tanulni,de elő a térkeppel és láss csodát, a többi európai nagyvárosban is szabályozva van az éjszakai élet. Persze a 10 óra erős túlzás, de a teraszokon a kinti zene szóljon csak 10-ig. Utána a légkondis belső szigetelt helyiségben mehet a karaoke. Persze, ha szigetelve van. A diszkók meg nem a belvárosba valók, még akkor sem ha patinás régi mulató cégére mögé bújik, mint a Moulin Rouge.
    A Mai Manó sem vesztette el közönségét, mert ete 10-11 között lezárja a kinti zenét.A Komédiás / nevezzük nevén Lizzke!/ velem is megutáltatta már a
    vendégszerzés érdekében kultúrátlanul hangosra felerősített zongoraszót!! nem így kezdték4

  • 2009.07.22 17:20:30kispestipeti

    felnőttem a szebbik, jobbik felén a nyócban, később laktam a hatban. nem azé' kőtözetm el a kűlvárosba, mer' nagy vót' a ricsaj, hanem, mer' kontrolálatlan lett a zajkeltő tömeg!!!(éjjel és nappal) a hatóúság teljesen ignoráta a csendháborításé' tett bejelentéseket. ha gyengék a rendőrök, flegmák a kocsmárosok, akkó' csukjuk be az összes kocsmát, hajtsuk el a szórakozó népeket a szomszédba, az ötbe, a hatba, a kilencbe, a tizenháromba, oszt' jó napot (éccakát). mer' szomjas, szórakozni vágyó nép mindig vót' és mindig lesz!!! nincs olyan rendelet a fődön, hogy ezt megszüntesse!!! mi a jó megódás???? lásd; amsterdam, róma, prága, düsseldorf!!! (igen, a "fatökű", németek!!! a világ legnagyobb bárpultjával az óvárosban) stb. ők biztos butábbak, tehetetlenebbek, mint mi vagyunk, ugye(?)

  • 2009.07.22 17:22:02kényszerbagoly

    Gery Grreyhound! Őszintén sajnálom, hogy felköltöztél!
    Te egymagad felérsz egy tucattal!

  • 2009.07.22 17:31:55zauberpferde

    kispestipeti: Éltem az általad említett városokban. Sajnálom, hogy Köln kimaradt a felsorolásból. Meg a farsangi össznépi leittasodás. Kocsma ott is van elég, a jó németek is isznak annyit, amennyi befér. Ami meg nem, azt kiadják. (Lásd OKTOBERFEST) De soha, senki nem akarta betiltani ezeket. Sőt...! Kérdezzük meg, hogyan csinálják?

  • 2009.07.22 17:33:21nemertekhozza

    Raadasul a dajcs nem is az a csendes fajta nep! :)

  • 2009.07.22 17:42:09zauberpferde

    nemertekhozza: Főleg ha a búzasör + snapsz combóból benyomott kettőt, hármat...:)))

  • 2009.07.22 17:48:22zauberpferde

    merülőforralóval összemelegítve, mint a régi jó NDK-ban. Azbutított csak igazán...! :-(((

  • 2009.07.28 11:19:42don brada

    Kedves drága Index!
    Elmentek mostmár ti a pics@ba mennyit fizetnekk nektek a kocsmárosok a napi három piár cikkért?

    Jolenne már tullépni a témán.
    Egyébként próbáljatok ki aludni éjszaka mondjuk 1 babával és egy kisgyerkőccel a kocsmazajban, és utána felkelni 5 kor aludni.

    Cikket akartok még írni?

  • 2009.07.28 11:21:24don brada

    bocs azazhogy dolgozni...
    (én próbálom minden éjszaka)

1 | 2 | 3 | 4

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Parkolási szégyenfal

Friss kommentek

Keresés