Kezdődik a fővárosi elszámoltatás
A budai fonódó villamosközlekedésről készült 244 milliós megvalósíthatósági tanulmány ügyében is feljelentést tett Papcsák Ferenc elszámoltatási kormánybiztos, értesült a Magyar Nemzet.
A betűnként ötezer forintba kerülő szerződést három évvel ezelőtt a Demszky Gábor vezette főváros rendelte meg, de a számlát végül a Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató által irányított BKV fizette ki 2008-ban.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) ismeretlen tettes ellen indíthat nyomozást, ha megalapozottnak találja a gyanút az ügyben.
A tanulmány tavasszal a fővárosi BKV-vizsgálóbizottság figyelmét is felkeltette.
A Főpolgármesteri Hivatal közleményében úgy reagált: fővárosi képviselőként Papcsák Ferenc is megszavazta a megvalósíthatósági tanulmányának költségvetését.
A hivatal félrevezetőnek tartja, hogy a Fidesz egy megvalósíthatósági tanulmány oldalankénti, illetve betűnkénti átlagárát számítja ki. Kifejtették: 2009. október 12-én több közlekedésfejlesztési projekt - köztük a tervezett villamosfejlesztések - megvalósíthatósági tanulmányainak összesen hatmilliárd forintos költségvetését az ellenzéki frakció is megszavazta, "hiszen akkor még tisztában volt vele, hogy ezek a tanulmányok az adott fejlesztésnek elválaszthatatlan, integráns részei".
A budai fonódó villamosok tervének lényege, hogy Óbudáról egy villamossal el lehessen jutni Dél-Budára. Az elképzelés szerint egyrészt az Alkotás útról érkező 61-es villamost a 4-es 6-os Margit körúti pályáján és a Frankel Leó utcán keresztül összekötnék a 17-es villamossal, másrészt pedig a Gellért tér felől közlekedő 19-es és 41-es villamost is összekötnék a 17-es vonalával, méghozzá egy teljesen új villamosvágány építésével a Batthyány tér és a Margit híd között.