Cserélik a síneket a 3-as metró alatt

2013.02.07. 12:44

Az M3-as metróvonal sínállapot ellenőrzésével megbízott vállalkozó vizsgálati anyagában összesen mintegy 49 kilométer sínszál cseréjét tartotta szükségesnek, áll a BKK közleményében.

A BKV Zrt. 15 kilométer sínszál beszerzésére indított közbeszerzési eljárást 2012. negyedik negyedévben. Az eljárást öt – egyenként 3000 méteres – szakaszra bontották, hogy a kisebb mennyiségre vonatkozó gyors beszerzés még 2012-ben lebonyolítható legyen. Az első, mintegy 2553 méteres tételre a szerződést megkötötték, a beszállítás nagyrészt még 2012-ben megtörtént, a síncserék hamarosan megkezdődnek.

A szerződés további négy tételének közbeszerzési elbírálása is megtörtént, a vállalkozási szerződést várhatóan február elején kötik meg. Tervek szerint a vállalkozó a megrendelt mennyiséget április végéig leszállítja.

A MÁV által értékesíthetőnek ítélt 15 600 méter sínt a BKV szakemberei megvizsgálták, megfelelőnek és beépíthetőnek, 80 km/h sebességgel használtatónak találták. A kért 120 millió forintos vételárat a BKV kedvezőnek tartja.

A használt sínek beépítését saját kapacitásból nem tudja elvégezni a BKV, ezért közbeszerzési eljárást indít a 34 kilométernyi sínanyag beépítésére (a 15 kilométer saját kapacitású beépítésen kívül ennyi szükséges az összesen 49 kilométerhez).

A teljes rekonstrukcióra tavasszal írnak ki pályázatot

A BKK 2011 áprilisában támogatási kérelemmel fordult a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz a metróvonal rekonstrukciójának európai uniós (KÖZOP) forrásból történő támogatása érdekében. Az NFM 2012. november 15-én meghozott döntése alapján a BKK mint Kedvezményezett, a projekt tervi előkészítésére vissza nem térítendő támogatásban részesülhet. A támogatási szerződés megkötése érdekében szükséges egyeztetések folynak.

A támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán a BKK kiírja a közbeszerzési eljárást a rekonstrukció, valamint a káposztásmegyeri meghosszabbítás teljes körű tervezési feladatainak elvégzésére. A rekonstrukció tartalmazza majd a pálya, az alagút, az állomások, a különböző irányítási és biztonsági rendszerek felújítását, valamint új metrókocsik beszerzését.