Döntött a közgyűlés, jöhet a metrótender
A testület a javaslat (28 igen, két ellenszavazat arányú) elfogadásával deklarálta a beruházás „végrehajtásának prioritását”, valamint döntöttek arról is, hogy a kormány határozatával összhangban felkérik a BKV Zrt.-t a 3-as metróvonal járműparkjának felújítására vonatkozó tender kiírására. Ebben az előterjesztés szerint a közlekedési cégnek folyamatosan együtt kell majd működnie a Fővárosi Önkormányzattal és a BKK Zrt.-vel.
Az ellenzék részéről több kifogás is elhangzott. Hanzély Ákos nem értette, mikor és mi alapján dőlt el, hogy a metrókocsikat felújítják, és nem újakat vesznek helyettük. Véleménye szerint a felújításra kiírandó pályázat egyszereplős tender lesz, ki lehet találni, ki lesz a befutó, és az is biztos, hogy meg fogja kérni az árát.
A szocialisták azt nem értették, hogy miért a főváros által felvenni szándékozott hitelből újítják fel a 3-as metrót, amikor a fővárosnak nem lesz pénze visszafizetni azt.
Tarlós István szerint a metrókocsik felújításáról a kormány döntött, az új szerelvények megvételéhez ugyanis uniós forrás kellett volna. A hitel kérdéseben pedig azt mondta: ez a kormány nemrég megszüntetett 180 milliárd forint fővárosi tartozást, ami háromszor annyi, amekkora hitelre szükség lesz a szerelvények felújításához.
Mi, meddig, miből?
Tarlós István főpolgármester a közgyűlés után tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a szerelvények felújítása 2015 végére, 2016 elejére befejeződhet, a becslés szerint 60-65 milliárd forintba fog kerülni. Egy más téma az infrastruktúra rekonstrukciója, ami százmilliárdos tétel. Jelenleg a kormány vizsgálja, befér-e a projekt az uniós támogatások közé, Tarlós reméli, hogy igen. Ha a kérdés megoldódik, akkor a vonalfelújítást 2019-ben befejezhetik.