Öt hónap alatt megbukott a Városigazgatóság Zrt.
A Népszabadság úgy tudja, hogy öt hónap alatt megbukott Tarlós István által megálmodott Városigazgatóság Zrt. A mamutcég eddigi működésének felülvizsgálata során ugyanis arra jutott a városvezetés, hogy az a legjobb, ha minden marad a régiben.
A BKV-t továbbra is a BKK irányítja és felügyeli, ők rendelik meg és finanszírozzák a közlekedési szolgáltatásokat, és náluk maradnak a fejlesztések is. A már korábban elindított projekteket nem vonják el a BKK-tól, sőt az újakat is a cégre bízzák. A tulajdonosi jogokat gyakorlását is tartalmazó megbízási szerződés ugyanis nem szüntethető meg. A lap úgy tudja, hogy a javaslat, amelyről jövő héten születhet döntés, tartalmazza azt is, hogy a BKK Közút Zrt.-nek nem kell kiválnia, viszont a Parking Kft.-t beolvasztják a BKK-ba.
A Városigazgatóság mamutcég helyett elsősorban az önkormányzat felelősségi körébe tartozó döntések előkészítője és véleményezője lesz, továbbá koordinálja a közszolgáltató cégek működését. Mindezért Bán Tamás vezérigazgató 1,9 millió forintos fizetése mellett havi 500 ezer forintot kap igazgatósági elnökként, az igazgatósági tagok pedig a korábbinál majdnem 100 ezer forinttal többet, 450 ezer forintot vihetnek haza a Népszabadság információi szerint.
Ahogy azt korábban az Index is megírta, a Városigazgatás Zrt. felállításával a Fővárosi Önkormányzat azt szerette volna elérni, hogy egy kézbe kerüljenek a fővárosi cégek és a BKK-nak csökkenjenek a feladatai. Tarlós a cég vezérét korábban a főpolgármester után következő legfontosabb pozíciónak nevezte, és a korábban a Budapesti Városüzemeltetési Központot vezető Bán Tamást kérte fel az élére.