Kedden eldőlhet, kié lesz a metrótender
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az észteknek egy 24 pontos, az oroszoknak pedig egy 29 pontos problémalistára kell választ adniuk. Ám míg az oroszoknak inkább magyarázatokat kell adniuk a beadott ajánlatok részleteiről, az észteknek több fontos dokumentum hiányzik.
A Skinest Rail június 30-ig meg is akarta hosszabbíttatni a beadási határidőt, ám a BKV elutasította, mert válasza szerint „a hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek keretében állítsák össze ajánlataikat”, tudtuk meg.
Az, hogy melyik cég tudta pótolni megfelelően a BKV által kért kiegészítéseket, eldöntheti a 60 milliárdos pályázat végkimenetelét.
Hiánylista, Skinest Rail:
- hiányoznak egyes műszaki számítások (tervezésnél, meghibásodásnál, sűrített levegős berendezéseknél)
- hiányoznak műszaki ismertetések (pneumatikus főegységnél, vonatbefolyásoló rendszer, féküzem-vezérlés)
- hiányoznak műszaki rajzok (forgóvázak, kerékpárok esetében)
- nincs a vállalt élettartamot igazoló számításhoz blokkvázlat
- nem mutatták be a feketedoboz funkciót,
- hiányoznak elemek a karbantartási technológiára vonatkozóan,
- nincs megadva a működési szofverek verziószáma,
- részletesebb leírást kell beadni a felújítási rendszertechnikához,
- a menekülőlétrával kapcsolatos leírás hiányos,
- nincs alaprajz az ülőhelyekről, a vezetőfülke méreteiről.
- az ajánlathoz csatolt iratok 28 ponton (közel száz oldalon) nem magyar nyelvűek, fordításukat pótolni kell.
Hiánylista, Metrowagonmash
- hiányoznak szoftver verziószámok
- több csatlakozás megfelelőségét be kell mutatni
- hiányzik a jellegrajzon az ajtók, illetve az utastér legkisebb belmagassága
- be kell mutatni, hogy a padlómagasság szabályozása hogy teljesíti a követelményeket
- itt sincs megfelelő alaprajz az ülőhelyekről
- nem egyértelmű, hogy a forgóvázakon elég fékhenger és féktuskó van
- nincs jellegrajz a vezetőfülke méreteiről
- nem egyértelmű, hogy az ülések hogy állnak
- be kell mutatni a kábelcsatornák tűzgátját, a főfék megfelelő szabályozhatóságát
- magyarázatot kell adni az oldószelepről
- meg kell magyarázni, mit ért a cég a terepen szó alatt, valamint a kgs/cm2 mértékegység, a külső fékrugó kifejezés, EPT rövidítés alatt
- nincs csatolva a légszűrők tisztításának leírása, valamint az, hogy változtatható meg az elszívó áramlási iránya belső füst esetén
- nincs csatolva oktatási program járművezetők és karbantartók részére
- az ajánlat négy oldalának magyar fordítását is be kell nyújtani
Tarlós István főpolgármester a tenderről pénteken azt nyilatkozta, hogy két érvényes ajánlat van. Az olcsóbb ajánlatnak rendkívüli kockázatai vannak a referenciakérdésekben is, és például olyan államban akarnak gyártatni, amely bármely napon államcsődöt jelenthet be, de ilyen okokból fél évekre nem tudnak megállni.
Mint arról beszámoltunk, az észtek pályázatával több gond is volt, a referenciamunkák ukrán és kazah vasúti motorkocsikra vonatkoznak, sőt étkezőkocsifelújítást is felhoznak bennük. Az energiavisszatáplálás mértékét tartalmazó energiahatékonysági jegyzőkönyvet sem tudták időben prezentálni. A főpolgármester pedig arra célzott, hogy a felújítást az ukrán partner Krjukovszkij Vagongyárában végeznék.
Információink szerint a BKV 222 + 42 opcionális metrókocsi felújítását összesen 85 milliárd forintra becsülte. (A 42 darabos opció arra az esetre kell, ha a 3-as vonalat meghosszabbítanák Káposztásmegyerig.)
Az észt Skinest Rail úgy tudjuk, 72 milliárd forintos ajánlatot adott be, míg az orosz Metrowagonmash 9 milliárddal többet kér a munkáért, de mindkét pályázó bennemaradt a keretben. Ezek a pályázat adatai, a közvélemény előtt az opció nélküli verzió ismert, ahol a 222 kocsi felújítására 62 milliárdot tippelt a BKV, szemben az új kocsik árával, amiknek a beszerzési költségét 92 milliárd forintra tették.